Gå til innhold

D2 TD5 myster motorkraft i oppoverbakker.


Myzz

Anbefalte innlegg

Hei, når eg kjører i oppoverbakker so klare den ikkje å gje noko kraft. Klare nesten å holda 70 viss eg er heldig.

Har dorlig turbo, men har ikkje vert eit problem før nylig at eg har mysta kraft.

Nokon som veit typisk feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 16.44, Myzz skrev:

Hei, når eg kjører i oppoverbakker so klare den ikkje å gje noko kraft. Klare nesten å holda 70 viss eg er heldig.

Har dorlig turbo, men har ikkje vert eit problem før nylig at eg har mysta kraft.

Nokon som veit typisk feil?

Hadde liknende symptom på motorvei utlandet. Ble bare verre og verre og fikk motorstopp til slutt. Enkelte ganger var det også nokså vanskelig å starte motoren. Måtte kjøre lufteprosedyre flere ganger. Mulig at du har dårlige dysetetninger. Mine så slik ut: dårlige dysetetninger

Disse skiftet jeg selv. Det tok meg cirka 3 timer inkludert tilpassing av rørtang (se bilde). Ikke antydning til fusking etter det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres litt ut som min, helt dau. Helt tilfeldig fant jeg feilen,

Jordingskabel er skrudd fast i innerskjerm (mellom batteri og motor) der fant jeg brudd i flere av kobbertrådene. ny fletta batterikabel ble kjøpt på biltema (ca 50 gronker) klippe av gammel og montert ny. Bilen gikk som en drøm igjen. Mistenker at det ga feil spenning til hjernen og videre tull med mengde luft / diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Porka skrev:

Dette høres litt ut som min, helt dau. Helt tilfeldig fant jeg feilen,

Jordingskabel er skrudd fast i innerskjerm (mellom batteri og motor) der fant jeg brudd i flere av kobbertrådene. ny fletta batterikabel ble kjøpt på biltema (ca 50 gronker) klippe av gammel og montert ny. Bilen gikk som en drøm igjen. Mistenker at det ga feil spenning til hjernen og videre tull med mengde luft / diesel. 

 

Gjerne et bilde av jordkabelen og hvor den er gjemt.

På min sitter det flere jordkabler skrudd fast i et skråstag  på innerskjerm mellom batteri og sikringsboks. Ser ikke noen flere jordkabler i det området rundt batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den tykke sorte (ca 1 cm ) det er bare å følge minuskabel fra batteri ca 30cm. 

Jeg kappa kabel på batterisiden av feste som du ser på bildet. Og jeg skrudde fast ny kabel under.

1553881975613-988395104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, akkurat de jordkablene som sitter på det skrå-staget mellom batteri og sikringsboks :)

Dem skal jeg sjekke nøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tiopet skrev:

Se der ja, akkurat de jordkablene som sitter på det skrå-staget mellom batteri og sikringsboks :)

Dem skal jeg sjekke nøye

Det er bare den til batteri jeg hadde problemer med.  Du ser den er kappa på bilde. Til høyre for finger'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...