Gå til innhold

Utlån av dekk/felg i 255/60-18


motom

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen hadde en 18" felg med 255/60-18 dekk på i Oslo området som jeg kunne prøve. Vurderer dette på min D4 men er veldig utsikker på om jeg kommer til å like hvor mye mer de stikker utenfor ift originalt. Spiller ikke så stor rolle om det er vinter eller sommerdekk :) 

 

Gi gjerne en lyd på PM hvis det er aktuelt :)

 

Endret av motom
Rettet dekk dim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå passer vel ikke 18" på D4 bortsett fra noen veldig få spesialfelger, eller du bruker kraftig med spacer og filer av calippere.

265 (260 finnes vel ikke) er bare 5mm bredere begge veger enn standard 255 og forutsatt lik innpress på felg og ingen spacer så skal du sikte godt for å se forskjell.

Til info så har jeg 265/R20 på sommerdekk og ser ikke store forskjellen fra 255/R20 på vinter, men sporer desto mer

Endret av ewikran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha 20mm spacere for å få 18 på min så sporvidden blir noe bredere dessverre. 

 

Ønsker  bare å montere og se hvordan det blir med dekk på (har montert felgene men får ikke så inntrykk av hvordan det blir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om trådstarter har 2.7litrren skal 18" felg passe uten problemer. 

 

Pickup: dyrlegebilen var skodd med 265/65-18, det ser litt mere mandig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, motom skrev:

Må ha 20mm spacere for å få 18 på min så sporvidden blir noe bredere dessverre. 

 

Ønsker  bare å montere og se hvordan det blir med dekk på (har montert felgene men får ikke så inntrykk av hvordan det blir)

 

Lurer på om jeg har dimmen på min D3 @motom, men vi drar fjells med Steggen (D3) rundt kl 12.

Tilbake relativt tidlig på ettermiddagen søndag. Du må gjerne stikke innom! 

 

Skal først sjekke dimmen cool

 

 

Endret av SiggenRRC
Glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som misforstår trådstarter her.

Motom har D4 med 3l og da er 19" felg det minste som egentlig går på.

Han ønsker derfor å prøve 18" D3 felger med egne medbrakte spacere for å se hvordan det blir.

Dekk dimensjonen er vel bortimot uviktig, bare den er innenfor loven.

 

Vi med D4 og 3l har dessverre litt utfordringer med å få/finne felger hvor man får på dekk med litt dekk side.

Ja det finnes spesielle 18" alu felger, men de koster ganske mye, og det finnes nå 18" stålfelger...men ja..de er sorte og av stål...

 

Så, derfor vil nok motom teste originale 18" felger med spacere, for det skal passe, men vil selvfølgelig stikke mer ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dekkbredde har du nå Motom?

 

255 er smalere enn orginalt. Setter du på tommestokken mot dekksiden ser du hvor mye lengre dekket kommer utover.

Bygger spaceren 2cm, og du går ned en dimensjon i bredde bygger dekket omtrent 1,5cm lengre utover.

 

Jeg har spacer på min, 255 holder seg innenfor det, men regn med fryktelig mye dritt oppover bilsiden siden karosseriet svinger innover i nerkant. Der vil dekket stikke utenfor.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Roar, det var en mye bedre beskrivelse av det jeg forsøkte å formidle :)

 

Som lafterolf sier så er det bredden jeg er mest opptatt av og at det er på 18" felg. Vil gjerne se det på bilen før jeg evt kjøper dekk. Har egentlig ikke lyst på å øke sporvidden eller at det spruter mye opp på siden men tenker å ordne noen bedre skvettlapper uansett. Har målt meg fram til ca hvor mye lengre ut felgene kommer men vil gjerne se det på bilen.

 

lafterolf, hvilke spacere har du og har du hatt noe problemer med ubalanse eller merket det på noe annet vis?

Du byttet vel bort fra Duratrac også, hva endte du opp med?

 

Mads, tar deg gjerne opp på tilbudet. Slår på tråden i løpet av helgen så kan vi se om det passer :)

 

Vinterdekk:

Jeg har 265/50/20 på vinterdekkene (dessverre) da jeg fikk med noen fine felger og måtte prioritere vinterdekk først. Ser det varierer en del hva som brukes på D4 men 255/55/19 var vel ganske vanlig hvis man ikke hadde 20" felg. Ser at 255/55/20 også kan fungere og burde nok valgt noe smalere enn 265 på vinterdekkene men det satt nå 265/50 sommerdekk på fra før av og de passet bredden til felgen godt så gikk for det samme. I virkeligheten var nok vinterdekkene bittelitt bredere... men fungerer det også.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på BF at ko2 i dimensjon 245/70-18. 

Jeg ser bare fordeler med smale dekk og høy profil.

Mine spacere ble montert i Tyskland da bilen fikk bygget om luftfjøring. Husker ikke hva bedriften het, men alt er godkjent. Har mange ganger vurdert å ta det av, men når jeg bytter hjul er jeg så oppstressa at jeg glemmer å skru av spacerne.

 

Har du orginale skvettlapper hindrer de det meste av skittkasting.

Spacere gir ikke ubalanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, motom skrev:

Får ta en titt med Mads sine dekk på og vurdere om jeg skal beholde 18" felgene med spacere eller gå for 19 eller 20 :)

Takk for tilbakemeldingene

 

Bare å komme!

så det var meldt noe nedbør / regn søndag, men vi kan kanskje møtes i garasjen jeg har i sandvika:)

 

Gi meg en PM, så finner vi ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...