Gå til innhold

Skiboks Defender 110


Siggen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Vurderer skiboks på thulebøylene mine.

Har en 110 td5 i dag.

Jeg har kikket på Thule Atlantis 900 brukt.

 

Jeg tror dette er et bedre alternativ enn takgrind på de fleste områder for vårt behov, men er det noen som har noen bilder av skiboks på en Defender?
Gjerne post det her :)

Har sett litt på google, men er ikke så mange bilder

Ulempen med skiboks for meg er rent estisk, det er jo tøffere med en takgrind av noe slag, men jeg tror det blir overkill..

 

Noen andre som har noen tanker rundt takboks kontra takstativ.

 

Det er plutselig barn og hund på vei, så trenger rett og slett mer plass pga. dog guard som blant annet monteres.

 

//Siggen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det! :)

 

Jeg kunne ikke ha takgrind på grunn av portåpning i en garasje jeg skrudde i på den tiden, og vurderte skiboks som mye enklere å løfte av og på når jeg trengte. 

 

Solgte godbilen for flere år siden nå, men boksen står i dag på D3'en. ;)

 

Helt topp tilgang via stige på bakveggen, eller bare ved å stå i døråpningen i bakdøra

 

IMG_2220.JPG

 

iPhone Mai 2013 306.JPG

 

Brøytebil.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siggen skrev:

Takk :)

 

Gjerne flere bilde fra flere folk fra forumet!

 

@kulien hvilken boks hadde du? Så strøkent ut


Jeg ser bare fordeler med boks kontra grind for mitt behov, bortsett fra at grind ser kult ut

 

Enig i det med kulhet. En takgrind hører liksom hjemme, men samtidig så blir det et ganske renslig utseende uten også. ^_^

 

Min er en Skiguard 850 (tror jeg), i plast. Ikke glassfiber. Det var ikke noen bevisst valg den gangen, kjøpte den brukt av en kollega. Men har hatt den i nesten 10 år nå, og den holder fint til vårt bruk. Tror også plastvarianten er litt lettere enn den i glassfiber, og det er jeg glad for når jeg løfter av og på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bilde av 110ern men jeg kjørte ofte på vinteren med seler og belte.

Dvs full grind og største skiboksen som var den gang.

3 sneiper og venner på skitur og noen voksne fylte boksen fort opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Trond C skrev:

Det ser ikke nødvendigvis så glupt ut, i alle fall når den må bæres i pannen som en annen sixpence, men takboks er praktisk. Må ha med liten trøe e.l. for å nå opp. 

 

fullsizeoutput_17bb.jpeg

 

Thule Atlantis 900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎03‎.‎2019 den 16.29, Peik skrev:

Thule-boks. Kostet hele 250,- på finn.no.

20190222_121327.jpg

20190223_144338.jpg

20190303_091345.jpg

Jeg har også sånne fra Finn.no. Gratis og gode greier.

Har to på bilen når det trengs, dessverre ikke noe bilder.

 

Er meget enkelt å snu åpningen på disse gamle boksene (svigermor kister ;)). Må dog popnagler til, men det har de fleste tilgjengelig.

 

Har ellers en gammel stor bred, hvit en i glasfiber til salgs for 200,- (Svintung å håndtere alene, derfor selges den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte lenge selv å fant svært få bilder på nett så måtte bare få for en å teste. 

 

Gikk for Thule sin flow takboks da denne har åpning fra begge sider. Defenderen er svær å høy så det var alfa omega for meg. 

Hadde den først montert på siden med tanke om mulighet for last ved siden av! Så snodig ut så den ble flyttet i senter kjapt.. Solide tak bøyler fra Mantec gjorde at boksen kom passe lavt på taket. 

 

Eneste jeg har å pirke på er kvalitets følelsen Thule boksen ga. Plastikk ræl! Alt for slarkete å myk. Har ikke bil eller boks lengre, dessverre. Men ny bil fikk takboks tvert å da en glassfiber boks fra Skiguard, 950 serien. Lang, bred å god plass.Tyngre men bedre i mine øyne. Boksen åpner såpass høyt at jeg savner ikke innlasting fra siden. 

 

Skal sies at jeg hadde valgt full takgrind med "gjerde" rundt hele om jeg kunne. Et par alubokser spent fast rommer mye, skipose stroppet fast ved siden av å mulighet for snowracere osv.. Barn krever mye plass å div akemuligheter så friheten ei grind gir tror jeg løser alt;) 

Dessuten som du sier, det er MYE tøffere! 

D24940D0-F046-4EBC-83EE-9AF55950FD92.jpeg

2E1801A3-D28E-49D6-BBC5-319771020A42.jpeg

FD1E60E8-600B-4886-911E-A20B31FEFC6B.jpeg

5857F1CF-8978-447F-903A-6DF07903B12D.jpeg

Endret av Mrvikan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...