Alf Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Hei Jeg vurder å kjøpe en Freelander 2000 mod. bensin som har gått 202296 km. Den er EU-godkjent til 2020. Eneste feilen selgeren nevner er varmekrana på varmeregisteret må skiftes. Registerreim ble skiftet i 2018. Jeg har hørt at det er en del motorproblemer med disse bensinmotorene. De går varme og at toppen går pluss at forstillingen kan være litt dårlig på dem. Er dette en bil jeg burde satse på eller lete videre. Den selges for kun 6000 kr. Selgeren har kun hatt bilen i 2 år og har ikke særlig kunnskap til Land Rovere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Let videre hvis du ikke er glad i motormekking til den store medalje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alf Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Hadde en liten følelse av det. Har sett litt på youtube og slikt og dem får ikke den beste karakter. Takker Gaute. Da får jeg heller fortsette med å restaurere min RRC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Selv om den er hauggammal er den ofte mer takknemlig bil å fikse på. Men det finnes unntak blant FL . Det virker som småkjøring er det som har knekt motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 En K-motor som har gått 200.000 km har garantert fått toppakningen skiftet. Hvis denne jobben er gjort riktig vil den holde resten av bilens levetid. Freelander 1 er nokså enkel å skru på, men den har sine særegenheter akkurat som andre biler. Bakrutemekanismen er en av disse, men her har det nå kommet rimelige, komplette erstatningsenheter. Viskositetskoblingen på mellomakselen skal man sørge for å få skiftet eller overhalt før den stivner og gjør skade på reduksjonskasse og differensial, men man kan også ta bort hele mellomakselenog kjøre med tohjulsdrift og også spare litt bensin. I forstillingen er det stort sett bare forbindelsesbeina til stabstaget som slites, men disse er billige og veldig enkle å skifte. En EU-godkjent bil som er i driftsklar stand for 3000 kroner over vrakpant høres ut som et kupp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 om du titter nedi motoren og ser om det er en stor rund plastikk dings på høyre side av motoren med to slanger en vei og en mot radiator, så er kjøleslangene byttet på den alt, er den ikke bør de tas.. det er også en fordel å ikke belaste motoren før den er varm... Landrover er du vel vant til.. så det blir ett hobby prosjekt også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.