Gå til innhold

Vurderer å kjøpe en 2000 mod.


Alf

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg vurder å kjøpe en Freelander 2000 mod. bensin som har gått 202296 km. Den er EU-godkjent til 2020. Eneste feilen selgeren nevner er varmekrana på varmeregisteret må skiftes. Registerreim ble skiftet i 2018. Jeg har hørt at det er en del motorproblemer med disse bensinmotorene. De går varme og at toppen går pluss at forstillingen kan være litt dårlig på dem.

Er dette en bil jeg burde satse på eller lete videre. Den selges for kun 6000 kr. Selgeren har kun hatt bilen i 2 år og har ikke særlig kunnskap til Land Rovere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten følelse av det. Har sett litt på youtube og slikt og dem får ikke den beste karakter. 

Takker Gaute. Da får jeg heller fortsette med å restaurere min RRC :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den er hauggammal er den ofte mer takknemlig bil å fikse på.

Men det finnes unntak blant FL .

Det virker som småkjøring er det som har knekt motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En K-motor som har gått 200.000 km har garantert fått toppakningen skiftet. Hvis denne jobben er gjort riktig vil den holde resten av bilens levetid.  Freelander 1 er nokså enkel å skru på, men den har sine særegenheter akkurat som andre biler. Bakrutemekanismen er en av disse, men her har det nå kommet rimelige, komplette erstatningsenheter. Viskositetskoblingen på mellomakselen skal man sørge for å få skiftet eller overhalt før den stivner og gjør skade på reduksjonskasse og differensial, men man kan også ta bort hele mellomakselenog kjøre med tohjulsdrift og også spare litt bensin. 

I forstillingen er det stort sett bare forbindelsesbeina til stabstaget som slites, men disse er billige og veldig enkle å skifte.

En EU-godkjent bil som er i driftsklar stand for 3000 kroner over vrakpant høres ut som et kupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du titter nedi motoren og ser om det er en stor rund plastikk dings på høyre side av motoren med to slanger en vei og en mot radiator, så er kjøleslangene byttet på den alt, er den ikke bør de tas..  

det er også en fordel å ikke belaste motoren før den er varm... 

 

Landrover er du vel vant til.. så det blir ett hobby prosjekt også :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...