Gå til innhold

Panserlåsvaier røket


jonaf

Anbefalte innlegg

Kan ikke huske jeg har slitt med det på FL.

Men alle andre har det løst seg med en gammel kleshenger , type ståltråd, eller liknende og en lommelykt.

En sjelden gang litt bikking og tøying av grill for å komme til.

 

Hver eksakt har wire røket av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem selv nettopp. På min 2004-modell er det et beslag under låsemekanismen, så man ikke kommer til med ståltråd e.l.

 

Jeg måtte lirke inn en 10mm fastnøkkel/koppnøkkel og skru løs selve kroken som sitter i panseret. Da fikk jeg opp panseret.

Så er det av med hele j.... fronten. Hele plastikkskiten er i et stort stykke. Masse herlige plast som går lett i stykker...

Så brøt jeg av dekslet under panserlåsmekanismen og kastet den til h...... Til slutt kan man ta lås mekanismen ut og skifte wire. Lykke til!

 

Freelander er en sykt dårlig designet Land Rover synes jeg. Full av dårlige løsninger som jeg ikke kan fatte de har funnet på. Må være designet i fylla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en pakke trekiler, og slo de inn mellom plast og panser, til jeg hadde 3-4 i høyden på hver side, så var det til med en 10mm fast nøkkel og skru av topp festet. 

 

da skrur du av bunn biten også, bytter vaier, så må du sentrere de ...  skru til topp biten og la bunnen sitte løst og lukke panserert til den går i første lås.. åpne og skru til bunn delen. 

 

På min bøyde også hele braketten som holder waier strømpa fra hendelen inni, også.. etter å ha rettet ut den så var det lettere :D

 

 

 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske riktig den enkleste måten, ja. Et par trekiler mellom grillen og panseret gav plass til en 10 mm stjernenøkkel. Det var lettest å skru lås den øverste delen for å få panseret løst. Deretter ble det å fjerne grillen og plastdekselet under låsen, og så tre en 2 meter lang tråsykkelbremsewire gjennom strømpen. 

En løkke med vaierklemme rundt hevarmen på låsen var lett å få på plass.  

STA_0063.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...