vanilla_ninja Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Spørsmålet står egentlig i overskriften. Jeg har lyst til å få litt mer kontant reaksjon fra bilen. Planen er egentlig å trimme motoren og sette inn modifisert converter fra Ashcroft, men går det også an å bytte både converter og kasse og slippe all trafikken mellom Norge og England? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Trimminga fikser du jo over nett + nanocom. Nå vet jeg ikke hvor stor jobb det å ta ut gearkassa og sette i større converter, men vil tro det er noe man klarer på ei helg med litt plunder og heft. Det burde ihvertfall være unødvendig å krysse kanalen for å få det utført Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Spørsmålet var jo om kassa fra V8 passer sammen med en TD5. Hvis ikke må converteren sendes over kanalen for modifisering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Mener at bellhousing ikke passer, og der starter problemene. Elektronikken på en 22kasse og en 24kasse er vel heller ikke lik. Jeg ville gått for det ombyggingssettet til Ashcroft til den kassa du har, men de har hatt store leveranseproblemer i lang tid på convertere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Ja, tanken er eventuelt å prøve å skaffe en V8-converter og sende dem, men det kommer jo til å koste, det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Clausen har for jeg spurte for ikke lenge siden. Det er et firma på sørlandet som også bygger forsterka momentomformer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Kan ikke bruke kasse fra V8 HP 24 uten omfattende ombygging. Elektroventilene i kassa er lik på Hp22 og Hp24 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Da er ikke det noe alternativ, i hvert fall. Har du converter liggende, @clausen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 ikke til TD5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 8 timer siden, clausen skrev: ikke til TD5 Men han vil jo oppgradere til V8-converter etter hva jeg har skjønt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) Converter fra V8 kan brukes i kobinasjon med andre deler for ett velykket resultat. Men det krever riktig converter, og der er det lett å kjøpe feil.. Men mener at en converter fra en P38 4.0 er ett greit startpunkt. Den store converteren fra V8 går ikke fysisk inn i bellhousingen, og har feil lengde. Dere bør lese litt på disse sidene https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/torque-converters/td5-heavy-duty-torque-converter.html Endret 13. mars 2019 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.