Gå til innhold

Converter og girkasse fra V8 i TD5?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet står egentlig i overskriften. Jeg har lyst til å få litt mer kontant reaksjon fra bilen. Planen er egentlig å trimme motoren og sette inn modifisert converter fra Ashcroft, men går det også an å bytte både converter og kasse og slippe all trafikken mellom Norge og England?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimminga fikser du jo over nett + nanocom. Nå vet jeg ikke hvor stor jobb det å ta ut gearkassa og sette i større converter, men vil tro det er noe man klarer på ei helg med litt plunder og heft. Det burde ihvertfall være unødvendig å krysse kanalen for å få det utført :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at bellhousing ikke passer, og der starter problemene. Elektronikken på en 22kasse og en 24kasse er vel heller ikke lik. 
Jeg ville gått for det ombyggingssettet til Ashcroft til den kassa du har, men de har hatt store leveranseproblemer i lang tid på convertere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converter fra V8 kan brukes i kobinasjon med andre deler for ett velykket resultat. Men det krever riktig converter, og der er det lett å kjøpe feil.. 
Men mener at en converter fra en P38 4.0 er ett greit startpunkt.

Den store converteren fra V8 går ikke fysisk inn i bellhousingen, og har feil lengde.

 

Dere bør lese litt på disse sidene ;)

https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/miscellaneous/torque-converters/td5-heavy-duty-torque-converter.html 

 

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...