Gå til innhold

Nedre baklykter, disco 2.


suprlite

Anbefalte innlegg

Heisann. Driver og går over bilen før eu-sjekken og merker meg at nedre venstre baklys (det som sitter i støtfangeren) ikke fungerer, selv med nye pærer. Og at det stikker en løs kontakt ut i ledningsharnessen på baksiden av lykta. Så da er spørsmålet: skal det være lys i denne lykta - eller er det sånn at den er utkoplet pga særnorske krav om max sammenlagt lysstyrke på bilen? -Det kan nemlig virke som om det er fjærnet en ledningsstump som skal videre til en kontakt ca midt på bilen på samme side, for der har jeg og en løs kontakt med ukjent funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fant ut av det. Irr i kontakten som går inn i lykta. Er spenning i ledningene (dog kun 10 komma ørten volt, men nok til å gi lys) , men den når ikke inn i lampa. Nede på min 2003mod td5 er det ryggelys og tåkelys.

Endret av suprlite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var atter et problem løst :D Da gjenstår bare å montere 2 skvettlapper, feste det bakre båndet som holder dieseltanken, samt oljeskift før eu-kontrollen. Da er eneste kjente funksjonsfeil at bilen må låses opp og igjen med nøkkel. :rolleyes: -Så får jeg krysse fingrene for at den er innafor avgass-grensene.

20190312_124407.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved avgass problemer på dieselbil, så fyller jeg biodiesel fra Eco-1 stasjon (Polar 1G heter vel dieselen).

Da forsvinner alle svarte røykdotter helt magisk av seg selv ;)

 

Hadde akkurat samme problem på de baklyktene nede i fangeren, på min ble ene pinnen skjøvet inn i lykta en å skli inn i kontakten.

Elendige plastloddepunkter inni lykta som slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tiopet skrev:

Ved avgass problemer på dieselbil, så fyller jeg biodiesel fra Eco-1 stasjon (Polar 1G heter vel dieselen).

Da forsvinner alle svarte røykdotter helt magisk av seg selv ;)

 

Hadde akkurat samme problem på de baklyktene nede i fangeren, på min ble ene pinnen skjøvet inn i lykta en å skli inn i kontakten.

Elendige plastloddepunkter inni lykta som slipper.

Plastloddepunktene fikset jeg med loddebolt og smørte plasten litt ut over hullene, for deretter legge litt biltema-sikaflex rundt metallkantene. Da spratt ikke metallet frem når jeg satte i pærene. Glemte å ta bilde :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎03‎.‎2019 den 22.25, suprlite skrev:

Plastloddepunktene fikset jeg med loddebolt og smørte plasten litt ut over hullene, for deretter legge litt biltema-sikaflex rundt metallkantene. Da spratt ikke metallet frem når jeg satte i pærene. Glemte å ta bilde :unsure:

 

Vurderte å prøve med loddebolten jeg også, men det var ikke nok plast igjen å smøre utover :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...