Jump to content
LRforum
Ivers

Overhalt 2.25 3MB Diesel som ryker (Serie 3 109)

Recommended Posts

Stod 1/4 opp på ekspansjonstank i manualen på ekspansjon, så tok sjansen. :)

Er det mulig at det kan komme rusk I en dyse eller pumpa som har flyttet på seg? Skal filme en bedre snutt I morgen. 

Du har sikkert rett. Jeg leste du fyllte opp. 

Det er vanskelig å tyde lyden. På en telefon blir ikke lyden reell. Men så bra at motoren friskner til:)

Det står overhalt. Så dette er sikkert ikke tilfelle 

Men 2,25 dieselen je hadde som forkammera løsna i gikk snodig i perioder og helt greit andre ganger. Er nok kun ei dyse hos deg.... 

Ja! Krysser fingrene for at den er på bedringens vei. :)Tør ikke håpe for mye, men det var forskjell. Kommer tilbake med mer. 

Startet opp i dag igjen uten noen ulyd. Det er jo bra.. Ryker mye grått på tomgang. Dette er da justert rett på A på pumpe som samsvarer med den pila på blokka. Etterpå Vred jeg pumpa helt til maks. Da ryker den veldig lite på tomgang. Oh går jevnere på tomgang virker det som. 

Den virker sprekere på maks innstillingen. Men når jeg kjørte den opp på jordet ryker det svart når jeg trykker litt hardt på gassen. Mulig det klakker litt ved pådrag. Er det et tegn på at det skal justeres litt tilbake? Finnes det en sweetspot midt i mellom maks og medium tro 

4 minutter siden, lafterolf skrev:

Du vil aldri få bilen røykfri. Ryker det svart må du justere gasspedalen.

Inneforstått med det:) men den svarte røykskyen tror jeg har forbedringspotensiale. Hvor gjøres dette? På gasshendel på injektorpumpe, eller et annet sted? 

Edited by Ivers