Ivers Skrevet 7. september 2019 Forfatter Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Så rart. Linkene funker her. Vi er fortsatt ikke i nærheten av grade merkene på svinghjulet etter å ha vridd pumpa til maks, selv om det ble bedre. Har forsøkt å ta av pumpa for å flytte på splinen, men det blir for igjen for mye. innsprøytningstidspunktet er fortsatt feil. Har noen noen ideer om hvor man kan fortsette? Endret 7. september 2019 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 (endret) Går bilen greit så si deg fornøyd. Om ikke tror jeg du må opp med registeret. Siden det fremdeles er langt unna tenningspunkt må nesten feilen ligge i registerkjede. Da vil også kamaksel løfte til feil tid. Endret 7. september 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 7. september 2019 Forfatter Del Skrevet 7. september 2019 Takk for tips. Skal vurdere å si meg fornøyd, men hadde vært gøy å få den så god som mulig. Hvis ikke vil det nok gnage meg Det er vel ikke så alt for mye jobb å justere det, eller? Av med deksel foran radiator, ut med radiator, av med deksel foran kjede? Burde vel være overkommelig for en amatør med oppsyn av voksen? Sikkert greit å få bytta kjølevann uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Kjør med bilen før du gjør noe. Avleiringer i systemet gir røyk. Tørre oljetetninger må få smøring mm. Kjør den endel før det gjøres noe. Er litt jobb med regidterkjede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 7. september 2019 Del Skrevet 7. september 2019 Bare et liten kommentar om røyk i nedoverbakke. Selv om motoren er helt riktig justert, kan den ryke i nedoverbakke. Dette fordi temperaturen i motoren synker om bakken er lang nok, og gamle Land Rover dieseler(og mange andre) ryker om de går for kaldt. Så all testing som har med røyk å gjøre må gjøres ved driftsvarm motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 10. september 2019 Forfatter Del Skrevet 10. september 2019 Takk for innspill:) det viser seg at selv om motoren er en gjenoppbygd og ny motor fra turner engineering, så stod faktisk kjedet feil på i fht timing. Dette fikses nå, og jeg er veldig spent på resultatet. Så da skal det nok bli litt mindre røyk forhåpentligvis. Kommer med oppdatering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Esser Skrevet 10. september 2019 Del Skrevet 10. september 2019 Interessant tråd! Jeg jobber med samme problemstilling på min bil. Kan du beskrive hvordan veivakselen (EP-merket) stod i forhold til kamakselen da motoren kom fra Turner Engineering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flipflap Skrevet 11. september 2019 Del Skrevet 11. september 2019 Kammen sto for sent. Ca 20 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 17. september 2019 Forfatter Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Det er nå justert så godt det lar seg gjøre. Var litt knot da man måtte kompensere for slakke osv. Står vel nå på 20 grader på merkene på veivhjulet da det ble anbefalt av en voksen som jobber med dieselmotorer. Ryker ikke noe særlig på tomgang, men litt svart ved pådrag. Det er noen justeringer som kan gjøres med skruer på dieselpumpa jeg ikke har satt meg inn i. Har en voksen som skal hjelpe meg. Tips til justeringer på pumpa? Pumpe og dyser er overhalt i flg papirer, men man vet jo aldri. Termostat er også byttet for 3 år siden i flg papirer. Har ventilene mye å si i fht røyk? Skal se over de også. Endret 17. september 2019 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 17. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2020 Noen som har erfaring med steder som kan overhale dieselpumper og dyser til serie 3 diesel? Må få avklart om det er det som er problemet. Kan Gjerne være i utlandet også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. januar 2020 Del Skrevet 17. januar 2020 En gammel dieselmotor vil alltid ryke litt. Svartrøyk tviler jeg på at du vil få bort, med mindre det ryker mye. Det finnes justering på mengde, men da må du opp med lokket på siden og justere inni. Bør ikke gjøres av utrenet personell. Finner du et gammelt landbruksverksted kan de justere dysene, men det kan snart være billigere å kjøpe nye om de kommer ferdig justert. Pumpa brukes av en mengde gamle traktorer, så derfor landbrukstraktorverksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 23. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2020 Ryker ganske masse svart. Ganske sjenerende ved kjøring. Forventer ikke røykfri, men det er alt for mye. Vet det er en luke på den pumpa, men den har vi ikke turt å røre. OK, pumpa og dyser har vært til inspeksjon nå, og det ser bra ut. Kjedet skal stå riktig, timing skal være på stell, og dyser og dieselpumpe er testet ok. Skal gjøre en kompresjonstest nå som vi har verktøyet på plass. Forslag til hva annet jeg bør sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. januar 2020 Del Skrevet 23. januar 2020 Ventilen i innsuget åpner som den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 23. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2020 Ja den er sjekket, åpner som den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isaksen Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 Går d ikke å prøve å vri pumpa litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. januar 2020 Del Skrevet 24. januar 2020 Det er enten for mye diesel eller for lite luft. Om både pumpe og dyser er sjekket må det være luft. Regner med at filter er fjernet og testet uten, eller kontrollert slik at det ikke er tett? Og da sitter du igjen med ventiler. Har du kontrollert åpning? Eller utslitt kam eller kamaksel fra bensinmotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2020 Filter er fjernet og testet uten. Har fått alt tilbake og begynt å sette inn pumpe og dyser. Har ikke justert ventilene, så det blir neste! Typisk at det er meldt så mye regn i helgene når jeg skal gjøre ting, og kaldt 1 juni blir jeg huseier for første gang, så da blir det garasje, skruplass og delelager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. februar 2020 Del Skrevet 15. februar 2020 Men da har du ikke tid til annet enn oppussing . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 16. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2020 15 timer siden, gautes skrev: Men da har du ikke tid til annet enn oppussing . har to rullende oppussingsprosjekter. Alt annet er enkelt i forhold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 26. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2020 (endret) Da er pumpa og dyser på Plass i bilen igjen, og ventiler er justert. Men nå får jeg ikke start tenker at det må luftes. Prøvde bruke den håndpumpa nedi der men det skjer fint lite? Eller hvor lenge skal man stå å trykke? Brukte en sånn oljesuger og åpnet luftehull på dieselpumpa, sugde der til det kom diesel, men startet ikke etter det heller. Brukte startgass også, men den dør ut. Starter funker og batteriet. Er det flere plasser jeg må lufte? Endret 26. februar 2020 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Er to eller tre lufteskruer på pumpa. Let lity på youtube. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 2 skruer på pumpa Også må du kinne med dyserøra løse og stramme de når det kommer diesel. Er lufteskrue på filtret og, hvis du bytta det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Har ikke sett denne selv, men limer inn lenken likevel. Så litt nå. Man gløder ikke når man lufter. Få hjelp. En kjører startmotor mens du lufter, og det er viktig å stenge mens motor går rundt. Når pumpa er fri for luft åpner du dyserørene og lufter der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 26. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2020 (endret) Da har jeg luftet filter og pumpe med de to skruene og kjørt startmotor til det omsider piplet frem diesel på injektorene. Først kom det diesel til injektor nr 1,så kom det i rekkefølge til og med 4. Ble for mye bråk å holde på i fht naboer osv, så jeg strammet til injektorene og lar stå til i morgen. Da prøver jeg å starte opp. Spent på om ventiljustering osv har hatt noen effekt! flott video det der lafterolf. Endret 26. februar 2020 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Prøvde startr igjen i dag. Holdt på en ca 10 ganger før jeg bestemte meg for å justere pumpa endel tilbake. Fra før stod den på maks (mot klokka) da det var det vi hadde den på sist. Vred tilbake til merket på pumpa omtrent var på pilen. Prøvde starte igjen noen ganger og fikk start såvidt, den gikk såvidt på tomgang med klampen I bånn. Prøvde justere pumpa helt tilbake (med klokka,) til det ikke gikk lenger, ingen start lenger etter 8-10 ganger. Så hva nå. Vri Tilbake til pilen på pumpa møter den andre pilen, og justere mm for mm? Skal låne meg timing lampa igjen som jeg brukte sist. Antar det bare er timinga som er helt ute? Endret 27. februar 2020 av Ivers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.