Gå til innhold

Roof rack til 110


JMD

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på forumet, nettopp kjøpt en 2007 Puma. Jeg er på utkikk etter roof rack,  og ser at Frontrunner sin Slimline er ganske populær. Hva slags erfaringer har folk med disse? Hvor er det best å bestille? Jeg er interessert i LED-bar også, tar gjerne i mot forslag på bra kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frontrunner sin slimutgave på min defender 130 og fornøyd. Solid, enkel og med mye muligheter for tilbehør, eneste negative er at jeg synes den fort ble litt stygg i lakken, muligens fordi jeg bor ved kysten og at det er mye salt i lufta. Jeg lakket opp min i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en 2007 Puma og fikk med den originale Land Rover roof racken når jeg kjøpte bilen, som jeg egentlig likte svært godt, men hadde hørt og sett at dem rustet nokså kjapt og ble mindre pen over tid. Når jeg var på utkikk etter et taktelt og så at James Baroud sin smaleste variant ikke ville passe inn i Land Rover racken uten tilpasninger (den er akkurat 140cm i bredden), så kjøpte jeg Front Runner Slimline II hos Glen her på forumet (http://www.praesto4x4.no/). Super fornøyd med både kjøpet og racken. Stigen var enkel å montere, og racken har enormt med muligheter for å montere tilbehør. Jeg monterte to jerrykanner i tillegg til taktelt før langtur.

 

Har bilder av både den gamle Land Rover racken og Front Runner racken på Instagram. @kristianpletten https://instagram.com/kristianpletten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kristian Pletten skrev:

Har også en 2007 Puma og fikk med den originale Land Rover roof racken når jeg kjøpte bilen, som jeg egentlig likte svært godt, men hadde hørt og sett at dem rustet nokså kjapt og ble mindre pen over tid. Når jeg var på utkikk etter et taktelt og så at James Baroud sin smaleste variant ikke ville passe inn i Land Rover racken uten tilpasninger (den er akkurat 140cm i bredden), så kjøpte jeg Front Runner Slimline II hos Glen her på forumet (http://www.praesto4x4.no/). Super fornøyd med både kjøpet og racken. Stigen var enkel å montere, og racken har enormt med muligheter for å montere tilbehør. Jeg monterte to jerrykanner i tillegg til taktelt før langtur.

 

Har bilder av både den gamle Land Rover racken og Front Runner racken på Instagram. @kristianpletten https://instagram.com/kristianpletten

 

Knallfine bilder!! Fikk skikkelig lyst på tur nå :)

 

Har også Frontrunner og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kristian Pletten skrev:

Har også en 2007 Puma og fikk med den originale Land Rover roof racken når jeg kjøpte bilen, som jeg egentlig likte svært godt, men hadde hørt og sett at dem rustet nokså kjapt og ble mindre pen over tid. Når jeg var på utkikk etter et taktelt og så at James Baroud sin smaleste variant ikke ville passe inn i Land Rover racken uten tilpasninger (den er akkurat 140cm i bredden), så kjøpte jeg Front Runner Slimline II hos Glen her på forumet (http://www.praesto4x4.no/). Super fornøyd med både kjøpet og racken. Stigen var enkel å montere, og racken har enormt med muligheter for å montere tilbehør. Jeg monterte to jerrykanner i tillegg til taktelt før langtur.

 

Har bilder av både den gamle Land Rover racken og Front Runner racken på Instagram. @kristianpletten https://instagram.com/kristianpletten

 

Utrolig flotte bilder! Det takteltet fra James Baroud så veldig fint ut også. Noen som har noen mening om det er best med taktelt som åpnes "flatt" eller sånt som åpnes mest i bakkant?  Flatdog rack ser jo ganske likt ut, er det noen forskjell i pris/kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2019 den 11.58, telindnor skrev:

 

Knallfine bilder!! Fikk skikkelig lyst på tur nå :)

 

Har også Frontrunner og er veldig fornøyd!

 

Takk! Sentral-Asia kan anbefales.

 

21 timer siden, JMD skrev:

 

Utrolig flotte bilder! Det takteltet fra James Baroud så veldig fint ut også. Noen som har noen mening om det er best med taktelt som åpnes "flatt" eller sånt som åpnes mest i bakkant?  Flatdog rack ser jo ganske likt ut, er det noen forskjell i pris/kvalitet?

 

Takk for det! Jeg ønsket egentlig å kjøpe det flate (grunnet utsikt i alle retninger og finere lys), men var litt sent ute før avreise så da var Space den eneste som var tilgjengelig. Nå har jeg ikke prøvd det flate, men er i grunn ganske så fornøyd med det som skrår (Space). Siden Space også har duk på den «lave siden» så er den egentlig ikke så lav der som enkelte andre modeller som kun er leddet i ene enden. Vi ligger faktisk med hode mot den lave siden. Høyden i andre enden gjør at vi kan henge jakker til tørk. Føles også noe tryggere å peke skråsiden mot vind/vær, men de skal tåle såpass høye vindkrefter at det sikkert er mer psykologisk enn reelt.

 

Flatdog kjenner jeg ikke til dessverre.

 

Et tredje alternativ er Alu-Cab heve-tak. Det koster en del mer, men har nok sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått det rett så er det som følger :

Flatdog er så godt som identisk med Frontrunner slimline slik den var før. Helsveiset grind i aluminium.

Den nye Frontrunner slimline er byggesett og må skrues sammen.Billigere frakt vil jeg tro.

En annen fordel med nye slimline er at det er enklere å bygge om til kortere grind om man skulle trenge det.

Jeg kjøpte og hentet grind hos Flatdog i England og opplevde prisen som en del billigere enn Frontrunner slimline.

Frontrunnergrinden  som også er helsveiset kjøpte jeg brukt i Norge.

Eiliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...