vegarj Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 EU gikk ikke helt etter planen. Når de skulle sjekke EPB så gikk den helt i lås. Ingenting hjalp. Ikke diagnose med unjam prosedyre, ikke å dra i wire. Hver gang man prøvde noe så kom den styggeste lyden du kan tenke deg. Mange ganger! Eneste løsningen var å kutte wire fra EPB modul til bremsetromler Ja, jeg vet at man kan åpne modulen og unjamme den, men denne gangen var det ikke mulighet, hverken tidsmessig eller plassmessig da bilen sto plantet oppi bremserulla på verkstedet. Jeg tror også denne gangen at drevene inni modulen har gått i stykker siden de på verkstedet prøvde i 30 min før de tilkalte meg. Vil åpne og inspisere Ny EPB modul ble bestilt. Denne helgen monterte jeg den. Mekanisk gikk det ganske greit, men nå sliter jeg med can bus til modulen. Letet litt rundt og fant ikke mindre enn 4 brudd rett ved kontakten til EPB modulen, 2 på den røde ledningen Kuttet og skjøtet, men feilen forsvant ikke. Gikk tom for tid, så får fortsette med noe av det jeg hater mest med D3 senere i uken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Uff. Kjedelig. Undres på om kabelbruddene kan ha hatt noe med å gjøre at det gikk galt i utgangspunktet? Regner med at du ikke har hatt tid til å sjekke den gamle modulen for å se om det er noe mekanisk feil på den, men det hadde vært spennende å vite. Lykke til med videre feilsøking/feilfiksing. Ser ut som om det er godt jobbet så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Har du fått resatt alle feil? Ser jo at det av og til må slettes feilkoder for å få tilbake opprinnelig funksjon. Ref luftfjæring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, kulien skrev: Har du fått resatt alle feil? Ser jo at det av og til må slettes feilkoder for å få tilbake opprinnelig funksjon. Ref luftfjæring. Nei, får ikke fjernet U0128-87. Den ligger som alarm på flere ecu’er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, vegarj skrev: Nei, får ikke fjernet U0128-87. Den ligger som alarm på flere ecu’er Bus feil meldingen har jeg også. Ser at den har mistet kontakten med både den ene og den andre ECU'en. Men jeg tror jeg har en feil i body control som forårsaker dette. Noen andre feilmeldinger som "henger" som kan lede deg i rett retning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 Nei, dette kom etter at styret på verkstedet begynte. Det som er kjedelig er at EU ikke blir godkjent med alarm i dashbordet, og EPB ikke virker (man hører modulen jobbe når man løfter bryteren, men den slipper umiddelbart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 31 minutter siden, vegarj skrev: Nei, dette kom etter at styret på verkstedet begynte. Det som er kjedelig er at EU ikke blir godkjent med alarm i dashbordet, og EPB ikke virker (man hører modulen jobbe når man løfter bryteren, men den slipper umiddelbart) Tror jeg ville åpnet koblingene igjen og gått over en gang til. Kan det være at noe kortslutter? Rengjøre kontaktpunkter, jording? osv. Kjent problem (dessverre) at en feil på "bussen" forårsaker store utfordringer. Gjerne helt andre steder også, men her virker det jo som om du er i nærheten av problemet. En ikke helt relevant avsporing, men jeg hadde feilmeldingen "both buttons pressed at the same time" på min. Det forsvant med litt elektrorens i koblingen til håndbremsbryteren inne i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 13. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2019 Ja, det står på tapeten å gjøre. Hvordan er det å få tak i nye pinner til kontaktene? Noen som har erfaring med det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Regner egentlig du har gått over skikketig på de gamle bruddene, men måtte i ren kreativitet markere for min egen del. Du har gått over / loddet sammen de bruddene som er markert med sirkel på bildet under? Men hva med der jeg har satt pilene, den nederste, der ser det ut som et brudd? Det kan også tenkes at siden du har "fiklet" med kontakten, så har noen av de gamle loddene blitt dårlige også, da med spesiell tanke på den svarte strømpen.. Angående kontakten så er min erfaring at det sjeldent er den, men et annet brudd som har kommet etter litt fikling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 14. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2019 Jeg har ikke dobbeltsjekket de gamle skjøtene, det er neste steg. De fire bruddene er loddet ja Spesielt den nederste røde var så nærme kontakten at jeg tok ut pinnen og loddet på en ny ledning til godt over det øverste bruddet. Derfor hadde det vært fint med nye pinner, så slapp man gjenbruk av slitne gamle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 På 13.5.2019 den 20.49, vegarj skrev: Ja, det står på tapeten å gjøre. Hvordan er det å få tak i nye pinner til kontaktene? Noen som har erfaring med det?? Nå synser jeg kanskje litt i overkant, men har inntrykk av at koblinger og sånn kan finnes på ebay med litt leting. Finner av og til landroverdeler på ebay.co.uk som blir sendt fort over dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 20. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2020 (endret) Lenge siden noen oppdatering her. Ble til slutt mottlaus, så jeg kjørte bilen til Strømmen. De fant ut at den nye EPB-modulen var til D4, enda jeg dobbeltsjekket dette mange ganger, og fikk leverandør til å sende en ny på reklamasjon, som tydeligvis også var D4. D4 har annen bit på canbus en D3, så de snakker ikke sammen. i tillegg hadde jeg visst noe feil med instrumentcluster som også roter til canbus. Ble ikke noen billig affære, men bilen ble i hvertfall EU-godkjent Endret 20. februar 2020 av vegarj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 9. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2020 Bilen gikk i lås her tidligere. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/97751-åpne-låst-d3/page/2/ Løsningen på å komme seg inn i bilen ble stor hammer Måtte flytte bilen siden naboen skal grave opp veien. Etter et par uker i garasjen var det På tide å se hva som rotet til låsen. Fant fort masse vann sammen med alle kablene ved passasjersetet/innekanal. det var også passe med mugg og selvsagt brudd i den etter hvert berømte skjøten Koblet det opp midlertidig, og da virker fjernkontrollen igjen Må gjøre skjøten ordentlig senere. Må også tørke teppene innvendig, og få tak i et nytt vindu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, vegarj skrev: Må gjøre skjøten ordentlig senere. Må også tørke teppene innvendig, og få tak i et nytt vindu Det er fører vinduet jeg har stående i garasjen. Forstod du hadde tatt passasjervinduet ;-( -Torstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 9. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2020 Ja, er redd det blir feil Takk uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Sjekket med Grønvold Bildemontering? De hadde en dør Inne, mulig du kan få den for en rimelig penge? Ellers bør du sjekke dreneringsrørene dine fra sol-luken, disse pleier å kødde seg bra til, og gi deg det vannet i spagettien. Lurer på om det ikke er fler loddinger der, som du bør utbedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 11. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2020 Har ikke takluke, så det er ikke problemet i hvertfall Jeg ser det er mye vann/fukt når jeg tar vekk panelet i taket helt bak ved bakluka. Vannet kommer nok inn der. Enten «blanking plate» for haifinne eller gummigjennomføringer til bakluke. Ser ut som bremselyset er sprekt på toppen, så sannsynligheten er nok stor for at vannet kommer inn der, via gummigjennomføring og inn i bilen. Vil ta noen tester når jeg kommer hjem med hageslangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tysen Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 21 timer siden, vegarj skrev: Har ikke takluke, så det er ikke problemet i hvertfall Jeg ser det er mye vann/fukt når jeg tar vekk panelet i taket helt bak ved bakluka. Vannet kommer nok inn der. Enten «blanking plate» for haifinne eller gummigjennomføringer til bakluke. Ser ut som bremselyset er sprekt på toppen, så sannsynligheten er nok stor for at vannet kommer inn der, via gummigjennomføring og inn i bilen. Vil ta noen tester når jeg kommer hjem med hageslangen Det er med all sansynlighet vannlekasje gjennom bremselyset om det er sprekk her. Eg fikk til dels stor vannlekkasje gjennom bakluken. Det tok lang tid og mye spyling før eg til slutt skjønte at den nye baklukepakkningen ikke gjorde noe til eller fra. Det var en liten sprekk i mellom rød og sort del av bremselyset som lakk. Trolig har det blitt for trangt mellom lys og takboks, og lyset tapte kampen. Eg kjøpte inn nytt lys, men fikset det midlertidig med å lime og tape over sprekken. Da ble det tett til eg bytta inn bilen hos forhandler. Så eg har et nytt bremselys liggende om du ønsker å kjøpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2020 Teppet er fortsatt fuktig Har hatt luftavfukter og vifteovn på i 3-4 døgn, men teppet er fortsatt vått under i skummet. Kjenner ingen fuktighet på oversiden, men løfter jeg teppet så er det kliss vått under. Er det eneste løsning å demontere midtkonsoll og ta ut teppet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 Du burde ta ut seter, og alt som hører med, så får du tørket, og renset alt en gang for alle. Er noe dritt med mugg i bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 20. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2020 Da er bilen tørr etter å ha stått med vifteovn og avfukter i 1 uke Ny brukt rute kom i dag, så da er bilen «tett» igjen Siden jeg med vilje har parkert trangt på førerside, så har jeg ikke fått tatt å støvsugd skikkelig på den siden. I morgen skal jeg rygge bilen ut av garasjen og demontere førersete så jeg får støvsugd skikkelig på den siden også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 21. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2020 Bilen ble rygget ut i sola i dag, og førersetet demontert masse gammel morro under der. Fant bla en uåpnet tube håndkrem som ikke noen i familien har kjøpt og en håndfull mynter (en liten formue i disse dager siden det var euro) men etter en time med støvsuging og vasking ble det OK Dette er forresten det som ble støvsugd opp/ut av passasjerdøra. Deilig med ordentlig industristøvsuger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegarj Skrevet 8. april 2020 Forfatter Del Skrevet 8. april 2020 Hvor lenge var Adam i paradis? Vifta til varmeapparatet har lenge laget lyd, men nå kom det røyk ut av ventilasjonsrørene i midtkonsollen og null vifteeffekt. Handlet «ny» vifte fra internett. Mens jeg ventet på viften tenkte jeg det var på tide med en vask Overraskelsen var relativt stor da det kom greit med vann inn på gulvet på passasjersiden Det viser seg at alle teorier om hvor vannet kommer inn med tette drensrør og slikt ikke stemmer her i hvertfall. listen som ligger over nedre del av frontruten har begynt å bølge seg, og holder ikke tett. Vannet renner derfor ned frontruten, under listen, inn i luftinntaket til vifte, ned i pollenfilter, igjennom vifte og ned på gulvet. Har tapet listen foreløpig, men noe må gjøres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bue Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 2 timer siden, vegarj skrev: Hvor lenge var Adam i paradis? Vifta til varmeapparatet har lenge laget lyd, men nå kom det røyk ut av ventilasjonsrørene i midtkonsollen og null vifteeffekt. Handlet «ny» vifte fra internett. Mens jeg ventet på viften tenkte jeg det var på tide med en vask Overraskelsen var relativt stor da det kom greit med vann inn på gulvet på passasjersiden Det viser seg at alle teorier om hvor vannet kommer inn med tette drensrør og slikt ikke stemmer her i hvertfall. listen som ligger over nedre del av frontruten har begynt å bølge seg, og holder ikke tett. Vannet renner derfor ned frontruten, under listen, inn i luftinntaket til vifte, ned i pollenfilter, igjennom vifte og ned på gulvet. Har tapet listen foreløpig, men noe må gjøres Sett flere har laget til et deksel på toppen av luftinntaket slik at vannet ikke renner ned i luftinntaket om listen ikke holder tett. Har gjort det på min også da den og fikk vann inn samme sted når jeg kjøpte den. Kan selvfølgelig bytte listen under vinduet, men problemet vil jo før eller siden gjenta seg når denne ikke holder tett igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 8. april 2020 Del Skrevet 8. april 2020 Dette skjedde også med min. Laget en liten plate men har ikke regnet så mye ennå så vet ikke om den fungerer 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.