Espen Selvik Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Har en TD5 motor som har akkurat rundet 200 000km hvor kamloben for dysene er ganske slitt. Er dette vanlig og gjør det noe? Siden dette blir et lite prosjekt lurer jeg på om jeg bare skal bytte kam og rollere eller om det er noe mer som er lurt i samme slengen. Hvis det pleier å være mye som er slitt, vurderer jeg å ta ut motoren så kan jeg skifte det som evt trengs.. noen erfaringer med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg syns ikke kammen og loben på vippearmen ser så slitt ut. Litt dårlig oljesmøring har det nok vært. Jeg ville åpnet og tatt av kamaksel og sjekket at oljeboringene i aksel er åpne og fine. Litt slitasje kan jo enkelt justeres. Tut og kjør og skift olje to ganger med kort intervall og deretter normale oljeskift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.