Gå til innhold

TD5 motor med slitt kamaksel


Espen Selvik

Anbefalte innlegg

Har en TD5 motor som har akkurat rundet 200 000km hvor kamloben for dysene er ganske slitt. Er dette vanlig og gjør det noe?

Siden dette blir et lite prosjekt lurer jeg på om jeg bare skal bytte kam og rollere eller om det er noe mer som er lurt i samme slengen. 

Hvis det pleier å være mye som er slitt, vurderer jeg å ta ut motoren så kan jeg skifte det som evt trengs.. noen erfaringer med dette?

 

IMG_20190306_213921.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke kammen og loben på vippearmen ser så slitt ut. Litt dårlig oljesmøring har det nok vært.

Jeg ville åpnet og tatt av kamaksel og sjekket at oljeboringene i aksel er åpne og fine.

 

Litt slitasje kan jo enkelt justeres.

 

Tut og kjør og skift olje to ganger med kort intervall og deretter normale oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...