Gå til innhold

L322 TD6 Starter ikke


Ringdal96

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Range Rover Vouge 2002 TD6 for en uke siden. Mest for at jeg syntes det er en stilig bil og tøff bil, men også fordi jeg fikk den såppas billig. Liker å skru å mekke, noe man må når man velger å kjøpe seg en bil som har stått i 2,5 (!) år.

Bilen ble stuet vekk da den sluttet å gå fremover, så må mest sannsynlig bytte girkasse. 

 

Bilen startet som en drøm da jeg fyrte den for første gang, men begynte å bli mer å mer tungstartet. Og gikk litt ujevnt på tomgang. Nå vil den ikke starte i det hele tatt. Ikke fått sett så mye på det, men sjekket om det var diesel i railen, noe det ikke var. Har også søkt feilkoder, der kom det ikke opp noe galt med dieselpumpe. Forsikret meg om at det kommer diesel til filteret, og kan høre at pumpen i tanken funker som den skal. 

 

Da jeg søkte feilkoder så jeg status på girkassa, når bilen står i park viser den at bilen står i revers, og når jeg gikk i mellom resten viste den at den enten sto i D eller R. 

Kansje det er grunnen til at bilen ikke vil starte? 

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være mulig å starte motoren annet enn i P eller N, nei. Jeg setter "alltid" bilen i P før jeg stopper motoren, og tenker ikke over hvilket gir den står i når jeg skal starte, så de få gangene jeg har stoppet motoren mens bilen står i D/R, har jeg følt panikken et øyeblikk før jeg har sjekket girposisjonen. Det finnes en del tråder om wirere som kan justeres for at faktisk girvalg skal stemme med girvelgerens posisjon. Sikkert noen med erfaring på området som kan henvise/beskrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...