joran Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Er det noen som har erfaring med justering av denne forgasseren ( har justerings skrue under forgasseren) er det noen gode stalltips? er det noen utgangsstilling før man begynner å justere ? Jeg har kontroll på omgang og choke, men justeringen av mengden er jeg mer usikker på og når tid man hører at den er ok. Har googlet litt og søkt litt på forumet men bli ikke helt klok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Grunninnstilling slik jeg lærte det før CO-målerens tid. Skru opp tomgangen til 11-1200. Juster ned bensintilskuddet inntil den går saktere. (Mutter oppover.) Skru justermutteren tilbake en flate. Slipp ned til vanlig tomgang og prøvekjør. Av og til må man etterjustere og gi litt mer fuel. For at dette skal virke brukbart må nål og sete være i orden. Falsk luft må også være eliminert. En dobbeltsjekk etter litt kjøring enten ved å se på tennpluggfarge eller innom et verksted med CO-måler er nok lurt de første gangene du justerer. Når stifter og tenning justeres endres ting bittelitt og da er det lurt å stille inn forgasser etterpåfor maks utnyttelse av drivstoffet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 7. mars 2019 Del Skrevet 7. mars 2019 Hvis det er de som sitter paa V8: http://zenithcarb.co.uk/zencdcdsseries/?SID=vhs8cq91rak06p3fbobshcenf5&___store=zenith Pass paa att de har olje. Hvis de ikke fungerer saa kan det hende du maa skifte gummi "diaphragm". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2019 Ja på V8, og olje er der. En grei beskrivelse, sliter litt med å høre når tid den er ok. den går meget bra på tomgang nå men når de blir kraftig belastning så er den ikke 100% må prøve å kartlegge om den får for mye eller for lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Litt anderledes justeringer når vi snakker V8. Da blir det straks mer innviklet. Man bør ha tilgang på et verktøy slik at forgasserne balanseres mot hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Saa paa noen gamle "links" https://www.triumphwedgeowners.org/uploads/3/0/4/2/3042952/_zenith_stromberg_factory_tuning_manual_-_complete.pdf muligens er det noe verd aa lese/se paa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 vet ikke hvordan det er på v8.. men er det ikke en form på fjær på fordeleren på en seriebil som gjør at timingen endres litt ved høyere last. kan dette være noe sånt som er feilkilde på din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 12. mars 2019 Del Skrevet 12. mars 2019 Har du sjekke om tenningen er (noenlunde) riktig? Og at vakumklokka på fordeleren fungerer som den skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 12. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2019 Har synkronisert, justert litt og fått et vakum på rett kjør så nå er den blitt meget bedre, så nå får dnt være som den er foreløpig. En utrulig fin lyd av disse v8 erne, kjørte meg en tur i nabolaget på søndagen og du verden for en fryd, fin lyd, knallgod styring og ikke en ulyd fra mellomakslingen eller noe annet. Nå gleder jeg meg virkelig til å få skilter på den og komme meg ut :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.