Gå til innhold

Stromberg forgasser - justering


joran

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med justering av denne forgasseren ( har justerings skrue under forgasseren) er det noen gode stalltips? er det noen utgangsstilling før man begynner å justere ?

Jeg har kontroll på omgang og choke, men justeringen av mengden er jeg mer usikker på og når tid man hører at den er ok. Har googlet litt og søkt litt på forumet men bli ikke helt klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunninnstilling slik jeg lærte det før CO-målerens tid.

Skru opp tomgangen til 11-1200.

Juster ned bensintilskuddet inntil den går saktere.

(Mutter oppover.)

Skru justermutteren tilbake en flate.

Slipp ned til vanlig tomgang og prøvekjør.

Av og til må man etterjustere og gi litt mer fuel.

 

For at dette skal virke brukbart må nål og sete være i orden.

Falsk luft må også være eliminert.

 

En dobbeltsjekk etter litt kjøring enten ved å se på tennpluggfarge eller innom et verksted med CO-måler er nok lurt de første gangene du justerer.

Når stifter og tenning justeres endres ting bittelitt og da er det lurt å stille inn forgasser etterpåfor maks utnyttelse av drivstoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på V8, og olje er der.  En grei beskrivelse, sliter litt med å høre når tid den er ok. den går meget bra på tomgang nå men når de blir kraftig belastning så er den ikke 100% må prøve å kartlegge om den får for mye eller for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt anderledes justeringer når vi snakker V8.

Da blir det straks mer innviklet.

Man bør ha tilgang på et verktøy slik at forgasserne balanseres mot hverandre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvordan det er på v8.. men er det ikke en form på fjær på fordeleren på en seriebil som gjør at timingen endres litt ved høyere last. kan dette være noe sånt som er feilkilde på din? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har synkronisert, justert litt og fått et vakum på rett kjør så nå er den blitt meget bedre, så nå får dnt være som den er foreløpig. 

En utrulig fin lyd av disse v8 erne, kjørte meg en tur i nabolaget på søndagen og du verden for en fryd, fin lyd, knallgod styring og ikke en ulyd fra mellomakslingen eller noe annet. Nå gleder jeg meg virkelig til å få skilter på den og komme meg ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...