Gå til innhold

Seat rails, bare lave...


Jasswass

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle montere førersetet litt lenger bak, noe som er kjurrant med ymse seat rails som er å få kjøpt.

Det kan også veldig enkelt lages, f.eks. av 20x20mm firkantrør.

 

Ulempen med de fleste slike ar at bakkanten av setet blir en del høyere enn opprinnelig, på grunn av ei dobbel plateleppe som stikker opp i bakkat av setekassene.

Lurte på om jeg rett og slett skulle skåret ut en liten bit av denne leppa for å kunne legge firkantrøret helt nedtil kassa og sånn sett konmmet bak uten å måtte sitte høyere enn nødvendig.

Noen veldig god grunn til ikke å frisere metallet litt her? GÅr det for mye ut over styrke? Er vel noe avstiving i den leppa der, men hvor trengs egentlig her om man fordeler trykket over ei hel skinne heller enn det to punktene som setet opprinnelig hviler på på hver side?

 

Er lang (193cm) og må bøye meg nok ned for å se ut sidevinduet som det er allerede...

 

Skjermbilde.PNG20190305_122149.jpg

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sett har hatt høydeforskjeller front versus bakkant.

Ser ikke ut som om du har det.

Måtte endre litt på fruens vinkler en gang og er litt spent på din vinkel over tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I opprinnelig (regner med at det var sånn originalt) utførelse - før jeg tok over - så var det to messingringer/skiver oppå hverandre som til sammen bygget opp seteramma om lag 1cm både foran og bak. Jeg har nå beholdt en slik skive under firkantrøret bak for ikke å måtte frisere mer enn den oppstikkende leppa. Kjennes bra ut (til defender å være), men får se over tid. Har ikke hatt noen skikkelige langturer enda. 

 

Jeg vil nok ikke få særlig bra støtte til lårene i denne bilen uten å gjøre større inngrep eller bytte tilhelt andre stoler. Til det har jeg rett og slett for lange legger...

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...