Gå til innhold

D4 - finnes det en enklere metode?


Bjørnung

Anbefalte innlegg

Har en D4 2015 modell. Grei bil, men noen småting er det.

:angry:

 

Håper det er noen som kan fortelle meg at dette kan gjøres enkelt.

 

La meg først forklare at jeg ha stilt inn slik at når jeg stopper og skal gå ut så senkes setet og rattet vippes opp automatisk. 

Det er også fint å sitte slik når man venter på noen (bedre plass til å lese avis eller annet).

Radio er stilt inn for å kunne stå på lengst mulig når tenning er av.

 

Men så…..

Jeg setter av kona, og jeg venter i bilen, og det kan jo som kjent ta tid.

Motor er av og setet har justert seg ned og rattet vippet opp, alt automatisk,  og jeg lytter på radio.

Jeg finner jeg ut at jeg vil åpne vindu litt, men da må tenning først på.

Tenning på og sete og ratt går tilbake i kjøreposisjon!

Det ville jeg jo ikke!

Vindu rulles ned og tenning skrus av, da går radio av.

Det ville jeg jo ikke.

Radio må manuelt skrus på igjen.

Jeg må åpne og lukke døren! Dette for at bilen skal skjønne at setet skal ned og rattet opp!!

Venter litt til og display på radio forteller at nå vil den snart skru seg av (er innstill på maks tid).

Det er INGEN - så vidt jeg vet - mulighet for å resette dette - jeg må enten skru av og på for å starte nye periode, eller vente til radio selv skrur seg av før jeg kan skru på igjen. 

Selvsagt alltid når det er noe interessant jeg ville ha hørt

 

Er det bare jeg som ikke har skjønt det??

 

Hmm beklager denne havnet i feil forum - kan noen fortelle hvordan jeg får den over I Discovery forum?

 

Bjørnung

 

 

 

Endret av Bjørnung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjørnung skrev:

Har en D4 2015 modell. Grei bil, men noen småting er det.

:angry:

 

Håper det er noen som kan fortelle meg at dette kan gjøres enkelt.

 

La meg først forklare at jeg ha stilt inn slik at når jeg stopper og skal gå ut så senkes setet og rattet vippes opp automatisk. 

Det er også fint å sitte slik når man venter på noen (bedre plass til å lese avis eller annet).

Radio er stilt inn for å kunne stå på lengst mulig når tenning er av.

 

Men så…..

Jeg setter av kona, og jeg venter i bilen, og det kan jo som kjent ta tid.

Motor er av og setet har justert seg ned og rattet vippet opp, alt automatisk,  og jeg lytter på radio.

Jeg finner jeg ut at jeg vil åpne vindu litt, men da må tenning først på.

Tenning på og sete og ratt går tilbake i kjøreposisjon!

Det ville jeg jo ikke!

Vindu rulles ned og tenning skrus av, da går radio av.

Det ville jeg jo ikke.

Radio må manuelt skrus på igjen.

Jeg må åpne og lukke døren! Dette for at bilen skal skjønne at setet skal ned og rattet opp!!

Venter litt til og display på radio forteller at nå vil den snart skru seg av (er innstill på maks tid).

Det er INGEN - så vidt jeg vet - mulighet for å resette dette - jeg må enten skru av og på for å starte nye periode, eller vente til radio selv skrur seg av før jeg kan skru på igjen. 

Selvsagt alltid når det er noe interessant jeg ville ha hørt

 

Er det bare jeg som ikke har skjønt det??

 

Hmm beklager denne havnet i feil forum - kan noen fortelle hvordan jeg får den over I Discovery forum?

 

Bjørnung

 

 

 

Ta å kopier bare teksten og lag en ny tråd i discovery forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dette være ganske enkelt da? 

 

Legg inn en sete/rattinnstilling som passer for å lese avis/vente på bedre halvdel i en av minnebankene (du har sannsynligvis tre av de). Når du parkerer setter du setet i den posisjonen, dermed burde du slippe at ting justerer seg om du må skru på tenningen for å åpne et vindu. :)

 

Vet ikke hvordan det er med nyere D4, men på min "gamle" så fungerer radioen uavhengig av tenning. Bare å trykke på knappen inne i volumkontrollen, så våkner den til liv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, trondshj skrev:

 (maks innBurde ikke dette være ganske enkelt da? 

 

Legg inn en sete/rattinnstilling som passer for å lese avis/vente på bedre halvdel i en av minnebankene (du har sannsynligvis tre av de). Når du parkerer setter du setet i den posisjonen, dermed burde du slippe at ting justerer seg om du må skru på tenningen for å åpne et vindu. :)

 

Vet ikke hvordan det er med nyere D4, men på min "gamle" så fungerer radioen uavhengig av tenning. Bare å trykke på knappen inne i volumkontrollen, så våkner den til liv. 

 

 

Joda - for så vidt ikke dumt det. :)

Dessverre roter bilen med de tre seteinnstillinger, blir aldri helt det samme neste gang en velger det samme minne, og  radio skrur seg av helt av seg selv etter 10 min (maks system setting)  og  lar seg ikke overstyre. blush

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en 2015-modell, så bør eventuelt rot med minneinnstillinger på seteposisjon være garantisak. Sånn skal det ikke være. Disse innstillingene fungerer i alle fall prikkfritt på våre to Land Rovere.

 

Radioen kan det kanskje være litt verre med. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...