Gå til innhold

Turtall Fusk på Freelander


KLB

Anbefalte innlegg

La ut et spørsmål i Freelandergruppa, men tenkte at dette var et motorteknisk spørsmål som muligens kan stilles her for raskere respons. :)

Kjøpte nylig en 2004 modell Freelander, 1.8l. Kjørt 216K.
Denne har byttet Topppakning og Reg reim på verksted. Den har også relativt nylig byttet VCU (16K siden).
Rett etter at den var overtatt fikk jeg hill decent og TC opp. Samtidig så startet den å fuske på turtall.
Den lagde også noen skrubbelyder ved hardt rattutslag..
Kobler ut og mister motorkraft ved 2250 omdregninger og kommer tilbake ved 1500..
Den går også litt ugjevnt og rister litt på tomgang.
Tidligere eier tok den hjem for å fikse, og skiftet bremselys bryter, Veivaksel sensor, samt nye foringer på VCU.

 
TC og Downhill lyset er nå borte, men turtallproblemet er der likefullt. 

Hadde den innom på lokalt verksted for å lese av evt koder. Det var ingen feilkoder.

Etter at verkstedet tok den ut på en testkjøring, mente de at det var tennpluggene og coilene som var ødelagt, så jeg fikk byttet dette uten at det hjalp.

 

Fikk tips om å sjekke registeret. Registeret ble også sjekket når den var innom på verksted. Der var alt som det skulle være.
 
Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. (Deler bestilt)

Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden.
 
Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden!  

 

 

6732D9B8-A511-4BE3-BCE9-BEDEF55EAF17.jpeg

Endret av KLB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...