kimhas Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hei. En bekjent har en FL2 som vibrerer litt i høyere fart, merkes best fra 60 og oppover. merkes særlig i rattet og jeg tror det kommer forfra . Jeg har ikke feilsøkt på bilen selv enda men lurer på om noen vet om noen typiske feil i f.eks drivverk som går igjen på disse bilene . Hjulne er ok. Hjullagere er ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Høres jo veldig ut som at det kan være snakk om balansering av hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 legger seg lett snø og is inni felgen på en side som kan skape ubalanse som gir sånne utslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) Vi hadde tilsvarende på vår FL2, og der var det CV-leddene på stikkakslene fremme som var problemet. Det var vel på 160.000 km eller i den retning. Byttet aksler med CV-ledd, og problemet var borte. Endret 5. mars 2019 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) Hei, Dette høres ikke ukjent ut, mye skriverier om lignende her: http://www.freel2.com/forum/topic31479.html Ser ut som det er venstre drivaksling som spiller størst rolle her, da denne er kortest. Mulig jeg kanskje har litt av det samme på min. Kan kjenne en lett vibrasjon i rattet ved høyere hastigheter men det kommer og går.... venter og ser dette ann etter skifte til sommerdekk. Endret 5. mars 2019 av Mr Rover 75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 ...og bare så det er sagt, å bytte akslingene er en høyst overkommelig jobb. Selv jeg - i en relativt trang garasje greide det på overraskende kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Trond, Var dette merkart i rattet hos deg? Vurderer å bytte drivaksler, men har lite lyst før jeg vet at det er dette som er synderen. Har vel brukt nok penger på "tull og tøys" i det siste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Mener at det var vibrasjon man kjente i rattet ja. Nesten som når man har øøøørlite kast i bremsene. Ble mer merkbart i motbakker og under pådrag. @yarnslayer kjørte bilen mer enn meg i den perioden og husker muligens litt bedre hvordan den artet seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2019 Trond og Rover 75 er nok på sporet av noe. Hjul er som sagt ok. Samme oppførsel med sommerhjul også. Bilen er gått snart 180000. Skal oppdatere her når jeg har fått tid til å se på bilen selv . Takk for tips sålangt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Har orginale felger som har rett senterhull? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2019 Ja. Med riktig dekk dimensjon og gode dekk . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Eventuelt kan du også ha kallipere som går litt tregt og henger litt på. (Bare for å skape litt ekstra forvirring). Forårsaket av slitne/dårlig smurte glidepinner og/eller stempel i selve kalliperen som går tregt. Den type vibrasjoner merker man gjerne også fra 50-60km/t og oppover, men de er ikke avhengige av pådrag. Slitne CV-ledd vil du (etter min erfaring) merke best under pådrag. Gjerne når man kjører i motbakke. Om det er mer markant i slak sving til en bestemt side, så kan du eventuelt dedusere deg frem til hvilke side som er problematisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2019 Bra forslag med bremsene. Men de er friskmeldt . Jeg skiftet hjullagere foran på denne bilen for ikke så lenge siden og sjekket/smurte samtidig bremsene. Vibrasjon var den samme før/etter skifte av utslitte lagere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 3 minutter siden, kimhas skrev: Bra forslag med bremsene. Men de er friskmeldt . Jeg skiftet hjullagere foran på denne bilen for ikke så lenge siden og sjekket/smurte samtidig bremsene. Vibrasjon var den samme før/etter skifte av utslitte lagere Da setter jeg en femmer og fire bugg på CV-ledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Hold oss oppdatert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) Hos oss var det det høyre indre stikkakslingsleddet som var verst. Det kjentes best om man satt i pasasjersetet. Det vibrerte da under dørken noe som en ubalansert sentrifuge (800-1200 omdreininger, blir det ikke det?) og kom kun innimellom. For vår del helst i kurve mot den ene siden kombinert med slakk oppoverbakke med pådrag - typisk i aksellerasjon ut på en motorvei.... Derimot var det ikke merkbart under svak (eller sterk) oppbremsing - sån som skivekast gjerne er. Ta deg en tur under og se om ikke mansjetten er ødelagt/klemma borte på den ene siden... ETA For vår del var det merkbart i 55-70km/t og så forsvant det. (Da er man jo også gjerne ute på rimelig rette strekninger og/eller har sluttet å aksellerere særlig aktivt.) Endret 17. mars 2019 av yarnslayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.