Gå til innhold

Rover 3.5 v8 conversion kits


knikeren

Anbefalte innlegg

Etter att V8 hormonene lå i dvale helt til Kjartan startet opp vedskjulet igjen så begynte tankene og drømmene å spinne igjen. 

Så spørsmålet er om det går å få kjøpt få kjøpt ferdig conversion kit til serie 3 og evt hvor? Bremsene skal vel egentlig være på plass siden det er en exmil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, lafterolf skrev:

Dette er motorfestene til rammen.

De pleier å ha komplett ombyggingssett, fant det ikke nå, men send en epost.

Fantastisk hjelpsom butikk dette, så jeg blir forundret om de ikke fikser det du vil ha.:)

 

Kjempe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Medmindre du er vel bevandret i stålsnekring er et helt sett å foretrekke.

Pass også på at donormotoren og tilbehør er i god stand.

 

 

Tenker att hvis det skulle ha vært mulig for meg å få til dette så burde meste parten vært laget klart på forhånd :) dette er jo ett prosjekt som jeg må forske litt på om det kan være mulig for meg å få til eller om jeg bare skyter meg selv i foten :)

Er vant med å tresnekring... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vådeskudd blir det helt sikkert.

Ihvertfall hvis settene ikke er endret siden midten av 80-tallet.

Monterte noen den gang.

Og stikkaksel,diff og girkasse-skiftene økte på.

 

En annen ombygging som jeg likte var trimming av orginalmotoren.

Det var fine saker den gang det kom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Vådeskudd blir det helt sikkert.

Ihvertfall hvis settene ikke er endret siden midten av 80-tallet.

Monterte noen den gang.

Og stikkaksel,diff og girkasse-skiftene økte på.

 

En annen ombygging som jeg likte var trimming av orginalmotoren.

Det var fine saker den gang det kom.

 

Fortel Gaute :) hva kan jeg gjøre med orginalmotoren? Men jeg betaler godt for å få V8 lyden i den for bare lyden er verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, knikeren skrev:

Fortel Gaute :) hva kan jeg gjøre med orginalmotoren? Men jeg betaler godt for å få V8 lyden i den for bare lyden er verdt pengene :)

Plane topp, diesel kam, grenrør, grøvere eksos, lage innsug for 2 Porta gasser, annet luftfilter er jo noe ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, knikeren skrev:

Luftfilter er alt på plass :)

Men begynner jo fort å bli litt arbeid med denne trimming også. Litt mer papirarbeid med å få godkjent en V8 men er jo verdt det da :)

Er det det? Oppnår høyere forbruk, 2,25 er relativt skuddsikker iforhold, uorginalitet og fare for å gi opp midtveis i prosessen. 

Men lyden og draget i sluttresultatet ska man itte si no på, men les Gaute sitt svar, innlegg nr 7,linje 5 en gang til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtterlyden får vi ikke til med firer , dessverre.

Men dreimoment på høyde med 8-eren blir det.

Jeg husker ikke hvem som utfører dette i England.

Søk og du finner sikkert .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev:

Er det det? Oppnår høyere forbruk, 2,25 er relativt skuddsikker iforhold, uorginalitet og fare for å gi opp midtveis i prosessen. 

Men lyden og draget i sluttresultatet ska man itte si no på, men les Gaute sitt svar, innlegg nr 7,linje 5 en gang til :P

Hehe. Ja den har jo blitt miljøvennlig ned sivil kasse i forhold til når vi kjørte hjem fra seriebiltreffet med militær girkasse så lå forbruket på 2,3l/mila Horten-Kristiansand

Rovdyret lå på 2L/mila med Rover 3.5 men med overdriv da :)

Men alt over 1L/mila er hobby vettu :)

Tenker mest på dreiemomentet og lyden fremfor en "sprek" seriebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lafterolf skrev:

Om jeg skulle hatt v8 i seriebil ville jeg byttet girkasse med åpen senterdiff, gjerne med automat.

Det hadde vært noe :) tenker att hvis man skulle ha gjort det så ville jeg ha begynt med kun motor for å få den godkjent. Tatt det i flere operasjoner for å ikke blitt slaktet med en gang. Så evt tatt ei girkasse og godkjenning av RR akslingene som ligger på verandaen.

Tenker att det er lettere å få ja hvis man tar det steg for steg og ikke ei stor ombygging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lafterolf skrev:

De har veldig lite intresse av hvilken girboks man velger, men skal du før eller siden bytte akslinger ville jeg gjort som du tenker.

Tenker att der er litt lettere i første omg med kun motor. Så henvise til hvorfor du ønsker å bytte akslinger med skivebremser fremfor trommel bremser. 

Tar man alt på en gang så ser jeg for meg att de setter seg på bakbeina siden du bygger om såppas mye på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Land Rover for alle penga skrev:

Har du V8 liggende? Ellers ville je vurdert tdi. 

 

Helt drivverk fra en Anna LR er vel greiest og godkjenne kanskje 

Har ingen liggende foreløpig :)

En tdi hadde jo også vært ett godt alternativ hvis det skulle ha vært en verdagsbil :)

Exmil'en er egentlig en bil jeg kommer til å bruke litt sånn av og til på turer, treff og helgene osv :) rett og slett en "kose" bil som er i så godt hold att jeg ikke har hjerte til å bygge den om til pickup som egentlig var planen før jeg kjøpte den. Så en sånn bil får bli når jeg finner en som ikke er like hel og pen innvendig :) exmil'en blir ikke solgt før jeg ligger under torva siden det er min første seriebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...