Gå til innhold

D2 bremselekkasje


Njebsen

Anbefalte innlegg

Leide ut D2 til filmproduksjon. Fikk telefon fra leietaker om en lekkasje fra kallipper bak. Da jeg sitter på Svalbard og ikke kjenner omfanget tenkte jeg å sjekke om dette som regel betyr at hele kalipper kan byttes inkludert pads. Har kommet svak bremselyd fra bakhjula ved sakte trolling og det kan vel peke mot at stempelet er slitt og ikke slipper når trykket fra væsken slipper. Like greit å bytte hele kalipper? Hvis det bare er å bytte hele saken så kan jeg like gjerne bestille nå slik at det er klart til jeg er hjemme på fastlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen begreper jeg ikke forstår: trolling?:huh: pads kan være bremseklosser kanskje?

 

Er bremsekloss så utslitt at det har blitt lekkasje? I tilfelle trenger du bremseskive også. 

Ny klave virker unødvendig, kjøp stempel og pakningingsring. Legg på nye glidere også. Ofte at de setter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene mine hadde store felter med rust og bulker som gjorde at de gikk ekstremt dårlig inn og ut.

Kjøpte nye gummiringer og ga de en runde med sandpapir av fin kvalitet.

Syns ikke det fungerte spesielt bra så endte med å bestille nye kalippere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bremsevæsken der har du to valg.

Fullt overhalingskit eller ny caliper.

Søker du litt finner du ut hva en panikkbrems og skjeve bremser forårsaker.

Så vær sikker på at alt er ok på motsatt side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de voksne her.

Tar like gjerne med nye stempler og pakninger, samt nye glidere når jeg bytter klosser.

Det gjør monteringsjobben mye lettere.

Selve caliper'n skal være skikkelig morken før den må byttes, men nye lufteskruer kan være lurt.

Skiver er såpass rimelige at de kan byttes oftere enn hva som er påkrevet, men pass på å få med ny skrue om den gamle skal løsnes.

Et sett nye bremseslanger om de gamle ikke er byttet før koster nok mindre enn en lunch ute...

Siste settet bak jeg bestilte fra Køløya med skiver, klosser, stempler, lufteskruer og glidere kom vel på under 2000,- på døra fra Paddock eller FamousFour.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kom pakka fra paddocks.... men kaliperne var uten stempel/piston.... er det mulig =)

 

Jeg har da klosser, kaliper, slange, skiver og glidere. Noen som vet om jeg trenger mer enn dette i tillegg:

 

https://www.paddockspares.com/stc1908-rear-caliper-piston.html

https://www.paddockspares.com/stc1909-rear-caliper-piston-seal-kit.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Njebsen skrev:

så kom pakka fra paddocks.... men kaliperne var uten stempel/piston.... er det mulig =)

 

 

Det er første gang jeg har hørt om , ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...