Gå til innhold

1. Mai LR treff 2019- Kjøring/sosialt


Anbefalte innlegg

1. Mai treff 2019

 Våren er i anmarsj, og for 3 året på rad tenker je å ha et 1. mai treff, det har falt i smak, men litt labert oppmøte i fjor pga været, men det blir sol i år (har gitt beskjed til Gislefoss om dette og det sku han ordne).;) Så før du leser videre, kan du ta frem en penn og notere dette i kalenderen.

Program:

Vi møtes på Hallingby (På Kiwi). Hallingby ligger i Buskerud fylke, Ringerike kommune, 1,5 mil nord for Hønefoss. 

Vi møtes der i 11 tiden. Før vi setter snuta nordover, E16 til Ringmoen, der vi kjører av E16. Og kjører vestsida av Sperillen til asfalten ender. 

Der er det bomavgift på 60 kroner. Før vi så kjører 7 km på fin grusvei (Flott Land Rover vei) til vi ender ved Ramberget Naturreservat. 

Der leier vi et flott restaurert småbruk fra 1700 tallet. Der har vi fine muligheter for å sitte mange ute, og er været som verst er det mer enn nok sitteplass inne også.  I fjor ordnet jeg til så det var ca 60 sitteplasser mener jeg.

Der fyrer vi opp grillen, spiser, og har det sosialt, etter det tenker je at vi tar en Greenlandig tur, jeg har fått ordnet det med nøkkel slik at vi kan kjøre grusveier helt til Nes i Ådal. Dette er ikke en tur som utfordrer bilene, men en litt humpete og morsom Land Rover vei. Når vi kommer til Nes er det å forsvinne vært til sitt:)

Jeg ordner tønnegrill og grillkull.

Treffavgift: 

I fjor hadde jeg en del jobb med snøbrøyting, opprigging, og etter treffet hadde vi noen timer i minigraver for å ordne opp igjen med veien. Før har je ikke tatt noen treffavgift, men i år blir det en treffavgift på 100 kroner per bil. Håper dette går greit. Dette vil je helst ha i forkant av treffet, til konto nr eller vipps. Men kan også ta kontant på dagen. Vipps nr: 94970605. Konto nr kan fåes på PM. Det er for så vidt ingen påmelding, men hvis folk hadde betalt i forkant (eller gitt et hint om at du kommer) hadde det hjulpet meg mye til hvor mange sitteplasser og grillkull je skal ordne;)

Kontaktperson: 

Noe du lurer på, send meg en melding/ring (Mikal) 94970605.   

Relevante linker:

 Link til fjorårets treff (samme opplegg i år bortsett fra at det blir fint vær, og vi satser på lite snø så det blir greenlanding).  http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/90541-land-rover-1-mai-treff-kjøring-sosialt/&

Om Ramberget: https://no.wikipedia.org/wiki/Ramberget_naturreservat

Hvor Ramberget ligger: https://kart.gulesider.no/?c=60.505337,10.042203&z=14&q="søndre ramberget";geo

 

Ps: Alt fra eldste serie 1, til nyeste RR sport er velkommen. Gjerne folk fra hele landet. Dere er alle velkommen.  :)

Noe som har skapt misforståelser hos noen. 1 mai treff er 1. mai. (Arbeidernes internasjonale kampdag)

ramberget.jpg

ramberget 4.jpg

P3300074.JPGIMG_20180501_125449.jpgIMG_20180501_150423.jpg

52976489_2297966250485714_59256653649553

Endret av Land Rover for alle penga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jope skrev:

skulle gjerne kommet, men kolliderer dessverre med vårtreffet i elvedalen

Var ikke det siste helgen i mai? Eller har dere flyttet datoen? 

Sendte deg melding for noen måneder siden og det var svaret jeg fikk da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Land Rover for alle penga skrev:

Var ikke det siste helgen i mai? Eller har dere flyttet datoen? 

Sendte deg melding for noen måneder siden og det var svaret jeg fikk da... 

 

Hei

 

Det er helt korrekt.. Jeg som var en måned feil her.. får skylde på 5 dager med seiersrus i Seefeldt VM 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

I dag er det en måned at til 1. mai folkens :D

Bare å få bilen ut av dvale og få tatt vårpussen ;)

 

Er enda en del snø, men veien er brøyta så det meste av snø er vel smelta te 1. mai, og da er det flere km med flott til vanlig lukket skogsbilvei vi kan cruise på. 

 

Men så langt har 0 meldt seg på, ingen forespørsel etter konto nr, og ingen penger inn på vipps.

Hvis ikke minst 5 biler er påmeldt innen  27 april (det er en lørdag, treffet er på en onsdag), så avlyser je. 

Noen betalinger kan je gjøre på selve dagen, men helst ingen, da dette tar tid. 

 

Treffavgift er 100 kroner til Mikal Ekrem 94970605. Betaling merkes med førers navn og bilens reg nr. Kan evt betales til konto, konto nr fåes på PM. 

 

En mimring fra fjorårets treff: 

 

Lars Magnus Bjerke sitt bilete.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, robertsoevik skrev:

Hang in there Mikal, 

Folk er treige, det kommer et raus siste uken. 

 

Litt krav kan je sette som arrangør føler je. Men ganske vanlig ja det du skriver. 

 

2 biler er nå påmeldt, håper flere henger seg på den gode trenden. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt det Svein ^_^

2 biler til så begynner vi å nærme oss noe. 

Hiv dere på, her får dere bygd, skau, stengte skogsbilveier, sosialt og får et innblikk i verdens navle. Og itte minst Land Rovere. Noe å lure på? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bortover idag for å rote litt i snøen. Ikke veldig gæli med snø og virker som Snøsmeltinga itte har tatt veien helt. Dog bløtt enkelte stan. 

 

3 biler påmeldt. Plass til mange mange flere ^_^

IMG_20190407_124154.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.4.2019 den 21.24, Land Rover for alle penga skrev:

 

Hvis ikke minst 5 biler er påmeldt innen  27 april (det er en lørdag, treffet er på en onsdag), så avlyser je. 

Noen betalinger kan je gjøre på selve dagen, men helst ingen, da dette tar tid. 

 

Treffavgift er 100 kroner til Mikal Ekrem 94970605. Betaling merkes med førers navn og bilens reg nr. Kan evt betales til konto, konto nr fåes på PM. 

 

 

 

 

Idag 20.4 er det 3 påmeldte, innen ei uke vil je helst at de aller fleste har meldt seg på, fordi det er den helgen je ska forbedre. Og da er det greit med en viss formening om hvor mange sitteplasser og grill kull je ska ordne ^_^

 

Mye snø i terrenget. Men veier er bare de fleste steder. Greenlandinga blir mulig litt kortere enn håpt på. Men vi snakker enda om endel km på til vanlig avstengt bom vei. B)

 

Vi får se om dette blir en situasjon i år og hvis noen vil ha lengre Greenlanding::rolleyes:

 

IMG_20190420_111732.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ska nok få te noe for de som vil ha det krevende :rolleyes: blir nok litt for enhver smak her. 

 

Ja, er deg @Discovery 4 og @sveinikr@hotmail.com og en til som er påmeldt. Får tru noen flere slenger seg på siste uka ^_^

Hadde som sagt ordnet te ish 60 sitteplasser ifjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...