Gå til innhold

2007 Puma - Noen som har vært og sett på denne?


stig_m65

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har vært og sett på denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140934711

 

Har snakket med selger og han forteller at de tok den i innbytte og at de har bygget om til personbil. De kjenner lite til merket og forhistorien utover at den ser ut til å ha komplett servicehefte. Jeg synes ut fra bildene at den ser veldig hel og pen ut. Jeg fikk ingen informasjon om ramme og evt lanolin behandling av denne.

 

Jeg klarer ikke helt og bestemme meg for om det det skal bli en Puma eller td5. Har hatt D2 m/td5 og likte den veldig godt. Veldig god motor etter min mening.

Ser jo at det kan være fordeler med en Puma i forhold til lyd og annet. Denne bilen har derimot ikke AC.

 

Kan noen gi gode fakta opplysninger om fordeler/ulemper Puma v. Td5? Og gjerne info om den aktuelle bilen før jeg tar den lange kjøre turen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@pesto_trader

 

Du har vel god erfaring med både Puma og TD5.

 

Slik jeg ser det, er vel Puma en bedre bil på alle måter en TD5.

Her gjorde jo Land Rover noen tidsriktige grep, men Puma har kanskje ikke samme "legacy" som en TD5.

AC er digg! Jeg syns den fungerer godt i TD5, sikkert bedre i TD5.

 

Det som jeg ikke liker med Puma er at setene helt bakerst tar veldig mye plass.

Så er jo Puma syv seter vs. TD5 med ni som personbil.

 

For min egendel bruker jeg sjeldent setene i bagasjerommet. Men har hatt ni personer i bilen ved noen anledninger.

 

Sikkert noen som har mer og tilføye her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma har bedre varmeapparat, går bedre, er stillere, har 6 trinns kasse og er i utgangspunktet en bedre bil en td5. I utgangspunktet ja... Jeg har hatt mere tull med min de siste 4 månedene enn de ti årene jeg kjørte 300 Tdi/td5. Det som har vært trøblete på min, er sentrallås/startsperrerelatert. Lett å ordne, men sykt irriterende når du står på en parkeringsplass i beste sendetid.. Diagonoseutstyr er et must. Puma uten AC ville ikke jeg valgt. 

 

Når det er sagt, vil jeg tilslutt si at jeg er godt fornøyd, ble bare en litt trøblete start på eierskapet for min del. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Siggen skrev:

@pesto_trader

 

Du har vel god erfaring med både Puma og TD5.

 

Slik jeg ser det, er vel Puma en bedre bil på alle måter en TD5.

Her gjorde jo Land Rover noen tidsriktige grep, men Puma har kanskje ikke samme "legacy" som en TD5.

AC er digg! Jeg syns den fungerer godt i TD5, sikkert bedre i TD5.

 

Det som jeg ikke liker med Puma er at setene helt bakerst tar veldig mye plass.

Så er jo Puma syv seter vs. TD5 med ni som personbil.

 

For min egendel bruker jeg sjeldent setene i bagasjerommet. Men har hatt ni personer i bilen ved noen anledninger.

 

Sikkert noen som har mer og tilføye her :)

 

Dette blir litt som å sammenligne barna dine. Finner jo ingen feil;) seks gir på puma er fint den ene gangen man trenger det. Td5 høres mye bedre ut og går i mine øyne mer smooth. Litt mer sjarm med lufteluker som gammeldags AC. Varmeapparatet på Puma er bedre. Som nevnt over her virker Puma å være hakket mer komplisert enn td5.. hører litt oftere om småfeil som fører til driftsstans. Verdt å nevne at toppen på tidligere td5 er svak. Men det utlignes av clutchen på Puma. Baksetene på Puma er mer behagelig (og tryggere) enn td5. Selv om det alltids går ann å bygge om. 

 

Akkurat nå vurderer jeg å selge en Defender. Om jeg beholder puma eller td5 er enn så lenge et åpent spørsmål. Begge har sine kvaliteter. :) sorry, hvis ingen er klokere nå.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stig_m65 skrev:

Si fra da når du har bestemt hvilken som skal selges. En godt ivaretatt bil av entusiast er alltid interessant.

 

 

Takk:) hvis du ønsker en fin bil i nær fremtid er denne bilen et godt og trygt valg jeg gladelig kan anbefale :)https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141556216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 gir trenger ihvertfall jeg ofte. Hadde en td5 i sin tid men den hadde jeg mye tull med selv om den bare var 6 mnd gammel. På den tiden ble td5 dømt nord og ned siden den var så «avansert» da var 300 TDi som rulet. Nå er det puma som får pes selv om bilen har vært i markedet 12 år. Mange av disse har fått høy km stand og da er sjansen for feil større. 

 

Min har vært feilfri i løpet av de første 60’ km

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...