Gå til innhold

Compomotive felger


Lorden

Anbefalte innlegg

1 time siden, kes skrev:

Jeg, som åpenbart ikke har vært med lenge nok, lurer på hva det er som gjør disse felgene så bra? 


Alt..:D

De er solide, har lavt innpress, ser relativt orginale ut,og tar seg (etter min mening) veldig godt ut på både Defender, classic og D1. Dette er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2020 den 14.55, Atle G skrev:

Hvis noen lurer på utseende så fant jeg dette på nettet: image.png

 

Og som en oppfølging, trenger hjelp for å overtale Compomotive:  Det hadde hjulpet stort hvis så mange som mulig gikk inn på https://www.comp.co.uk/info/contact.asp og spurte om planer for å produsere ATRR 1685 i 8,5x16 for Land Rover ... Hvis noen kan hjelpe med å be entusiaster på andre forum i inn og utland så vil det hjelpe stort... Og - det er ikke jeg som selger  , jeg trenger felger selv og kan organiserer... men ingen skal tjene på dette.  

På 22.12.2020 den 18.46, Lorden skrev:


Alt..:D

De er solide, har lavt innpress, ser relativt orginale ut,og tar seg (etter min mening) veldig godt ut på både Defender, classic og D1. Dette er smak og behag.

Kan bare støtte opp om det Lorden skriver. Har brukt disse felgene i over 15 år (20?) uten å ødelegge en eneste felg. (og vi har kjørt mye - Mongolia via Iran, Silkeveien og Pamir, Marokko, kryss og tvers i Europa). Perfekt bredde og de har et klassisk "originalt" utseende.  Har ca 15 slike felger - men trenger flere. Bruker de både sommer og vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Da er jeg i gang igjen med dette prosjektet. Compomotive i England er nå villige til å produsere disse felgene: ATRR 1685 i 8,5 x 16 . Av mange betraktet som de "ultimate" felgene til Defender / RRC / Disco 1.  Har vært umulig å få tak i i mange år nå.  Utfordringen er at jeg må bestille 200 felger ...  skal sjekke på ulike forum + forhandlere i UK ++ for å se om der kan bygges et volum.  Har disse på Hercules (sjekk https://www.gandrudbakken.no/?p=2805 ) og de var også på HilDefenderen da vi kjørte til Mongolia. Noen bilder her: https://www.gandrudbakken.no/?p=980  .  Om pris?  rundt 2.400,- pr stk inkl mva + frakt i Norge - slik som det ser ut nå. 

compomotiveatrr.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2021 den 0.12, Elvehundre skrev:

Tidligere skrevet æ var interessert, men har kjøpt brede 16-tommers alufelger fra Australia som tåler 1600 kg pr felg og er derfor ikke lengre interessert.

 

Lykke til videre med felg-prosjektet.

 

ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

 

Skjønner - kan du sende informasjon om felgene fra Australia?  Kanskje ett alternativ for oss andre ;-) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de brukt, her i Norge.

 

Husker ikke hva de heter. Men skal sjekke dette neste gang æ e i verkstedet.

 

Egentlig overrasket over at de lå såpass lenge til salgs uten at noen LR-folk kjøpte de, vet jo at mange er interessert i slikt.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg holder liv i dette prosjektet - besøkte Gwyn Lewis (https://gwynlewis4x4.co.uk/) for noen dager siden for å bestille spesial mellomakslinger til Hercules. Gwyn lurte på hvor jeg hadde fått tak i mine felger - og fortalte at han og en annen i bransjen var interessert  i akkurat disse felgene siden de var "de beste / de ultimate" ...  Har oversendt han min kommunikasjon med Compomotive og håper at det da skjer noe.  Skal tilbake til Gwyn Lewis om noen uker når akslingene er klare og skal følge opp da.  I tillegg: Gwyn Lewis kunne "alt" om mellomakslinger - kan anbefales på det sterkeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2022 den 12.51, Atle G skrev:

Jeg holder liv i dette prosjektet - besøkte Gwyn Lewis (https://gwynlewis4x4.co.uk/) for noen dager siden for å bestille spesial mellomakslinger til Hercules. Gwyn lurte på hvor jeg hadde fått tak i mine felger - og fortalte at han og en annen i bransjen var interessert  i akkurat disse felgene siden de var "de beste / de ultimate" ...  Har oversendt han min kommunikasjon med Compomotive og håper at det da skjer noe.  Skal tilbake til Gwyn Lewis om noen uker når akslingene er klare og skal følge opp da.  I tillegg: Gwyn Lewis kunne "alt" om mellomakslinger - kan anbefales på det sterkeste. 

Glimrende, og godt jobbet. Da er det stadig håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...