Gå til innhold

Diesel lekkasje


RRS V6

Anbefalte innlegg

Det er ikke et dyserør som er løst på railen da. (ser ut som det er fuktig rundt den ene fittingen på første bilde)

Eller kan det være løst på ei dyse. Har du tatt av plastdekselet   ( ta av oljepåfyllingslokket og trekk dekselet rett opp) på motoren for å få bedre oversikt.

Ta av dette dekselet sjekk rundt om. f.eks med et speil når motoren går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sondre b skrev:

Det er ikke et dyserør som er løst på railen da. (ser ut som det er fuktig rundt den ene fittingen på første bilde)

Eller kan det være løst på ei dyse. Har du tatt av plastdekselet   ( ta av oljepåfyllingslokket og trekk dekselet rett opp) på motoren for å få bedre oversikt.

Ta av dette dekselet sjekk rundt om. f.eks med et speil når motoren går.

Tatt av dekselet og sett rundt. Det samler seg på de firekantet hullene under dysene, tenkte å stramme skruene på morgendagen og få renset skikkelig. 

 

Normalt at skruene løsner seg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også returslangene at dem sitter skikkelig og at dem er tette, er o ringer på disse som kanskje bør byttes  og vær forsiktig når du kjører med lekkasje der, manifoilen sitter rett under og har sett bilde av en D3 som lakk diesel, den var bare et svart skall igjen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tobba skrev:

Sjekk også returslangene at dem sitter skikkelig og at dem er tette, er o ringer på disse som kanskje bør byttes  og vær forsiktig når du kjører med lekkasje der, manifoilen sitter rett under og har sett bilde av en D3 som lakk diesel, den var bare et svart skall igjen av..

Da har jeg ringt til verksted og fått beskjed om at lekkasjen kommer fra dyse/dysene. 

 

Høres det fornuftig ut ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tobba skrev:

Selve dysene eller tilkobling til dyser?  Men ja, er nok noe rundt der som lekker hvertfall:)

Dem sa rett og slett Dyse på sylinder nr 1 utifra bildet dem har sett. 

Men når jeg lar bilen gå på tomgang og ser på dysen tilkoblingen ( der det er mutter / bolt ) for å stramme tilkoblingen, så ser jeg ingenting. 

Det jeg lurer på er om det kan være fra slangene som er koblet til dysene som kan lekke. 

 

Dessuten, hvor vanskelig er det å bytte en dyse ? fikk jo en pristilbud på 16 000 kr inkl mva, deler og arbeid ( bare for den ene dysen ) 

 

Tenkte å kjøpe dyse fra autodoc ( merke VDO ), og montere det selv. det er jo snakk om 2 skruer og dra den ut ? eller er jeg på bærtur akkurat nå. 

 

Skal ta så helle / sprøyte litt såpevann for å se om det bobler et eller annet sted i nærheten for å lokalisere 100% hvor lekkasjen kommer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RRS V6 skrev:

Dem sa rett og slett Dyse på sylinder nr 1 utifra bildet dem har sett. 

Men når jeg lar bilen gå på tomgang og ser på dysen tilkoblingen ( der det er mutter / bolt ) for å stramme tilkoblingen, så ser jeg ingenting. 

Det jeg lurer på er om det kan være fra slangene som er koblet til dysene som kan lekke. 

 

Dessuten, hvor vanskelig er det å bytte en dyse ? fikk jo en pristilbud på 16 000 kr inkl mva, deler og arbeid ( bare for den ene dysen ) 

 

Tenkte å kjøpe dyse fra autodoc ( merke VDO ), og montere det selv. det er jo snakk om 2 skruer og dra den ut ? eller er jeg på bærtur akkurat nå. 

 

Skal ta så helle / sprøyte litt såpevann for å se om det bobler et eller annet sted i nærheten for å lokalisere 100% hvor lekkasjen kommer fra. 

Har ingen symptomer på en dårlig dyse liksom, ikke noe røyk ut fra eksos ( unormal farge ), ikke noe rykking, napping, går helt vanlig på tomgang osv. 

Kommer med nærmere tilbakemeldinger imorgen med såpevann. 

Endret av RRS V6
feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.2.2019 den 20.03, Tobba skrev:

Trenger nok ikke ny dyse, men etterstram litt på røret eller som sagt tidligere, o ringene på returslangene..

Da skal jeg få sett på det imorgen igjen. 

Hvilken rør skal jeg etterstramm

Da var lekkasjen fra en O-ring som satt på munnstykke og inn til sylinderen. 

Dette var da løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...