Gå til innhold

Ny ulyd i bilen etter bytte av manifold.


suprlite

Anbefalte innlegg

Da har jeg brukt ettermiddagen og kvelden på å bytte manifold, da jeg i lengre tid har kjørt med 2 knekte bolter på fremste sylinder. -Herlig å slippe friesoslyden under panseret ..Faktisk var det ganske så lett å få ls de avslitte biltene. Borte hull og slo inn torx. Alt av bolter og, mutre på eksos og turbo gikk overraskende greit å få av (en go dose jamaica-olje hadde nok litt å si ;) ).

Jeg justerte og turbotrykket opp med ca 1-1,5 omdreining på skruen, uten at jeg aner hvor mye forskjell dete utgjør (så derfor justerte jeg ned igjen når jeg kom hjem :D ).

 

Men, når jeg parkerte i innkjørselen hjemme hørte jeg en lyd jeg ikke har hørt før: Det høres ut som klikking i et rele oppe i venstre hjørne på dashbordet, i området nedre hjørnet av vinduet ca..

To klikk av gangen, så ca2 sek pause , så to klikk igjen osv.. Hva i all verden kan dette være? Jg mener og tror at jeg har fått alle kontakter etc på plass igjen..

 

Det kan nevnes at jeg har tre amigos som kommer og går (de var permanent inntil RR-Classic her på forumet nullstillte dem for meg for ca ei uke sia..) -Shuttle valve skal byttes imorra)

Endret av suprlite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det selv. Det var releet til vindusvisker bak. Jeg slo av knappen, så stoppa lyden. Hm. Så nå er altså motoren til vondusviskeren gåen. Enda en ting som må gjøres før fremstilling til allerede forsinket eu-kontroll. Stønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde en merkelig lyd på bilen i  dag jeg også.

Etter mye lytting og holde på deksler rundt om kring, så fant jeg ut at plast oljepåfyllings lokket lagde den ene lyden.

Litt gummi fra en gammel innerslange i mellom så var den stille.

Neste lyd kom av at plast deksel over motor dunket borti fuelkjøler. Løsnet noen omdreininger på skruen som holder deksel fast ved fuelkjøler og da var den lyden også borte.

 

Nå ble det jaggu en stillegående motor på tomgang. :lol:

 

Neste blir å skifte eksosanlegg, det fleksible leddet under turbo skrangler som bare det ved 1800-2100 rpm + at noe inni midtre potte skrangler og deksel over potta.

Ut med katta, vekk med midtre potte og nytt enderør med potte ligger nå klart på hylla :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern hele plastgreiene rundt og over motoren.  

Da blir det "luftigere" og mer enkelt å holde oversikt (skulle det oppstå lekkasjer etc)

Og selvfølgelig mindre skrangling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sondre b skrev:

Fjern hele plastgreiene rundt og over motoren.  

Da blir det "luftigere" og mer enkelt å holde oversikt (skulle det oppstå lekkasjer etc)

Og selvfølgelig mindre skrangling ;)

Og mer motordur inni kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...