suprlite Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Da har jeg brukt ettermiddagen og kvelden på å bytte manifold, da jeg i lengre tid har kjørt med 2 knekte bolter på fremste sylinder. -Herlig å slippe friesoslyden under panseret ..Faktisk var det ganske så lett å få ls de avslitte biltene. Borte hull og slo inn torx. Alt av bolter og, mutre på eksos og turbo gikk overraskende greit å få av (en go dose jamaica-olje hadde nok litt å si ). Jeg justerte og turbotrykket opp med ca 1-1,5 omdreining på skruen, uten at jeg aner hvor mye forskjell dete utgjør (så derfor justerte jeg ned igjen når jeg kom hjem ). Men, når jeg parkerte i innkjørselen hjemme hørte jeg en lyd jeg ikke har hørt før: Det høres ut som klikking i et rele oppe i venstre hjørne på dashbordet, i området nedre hjørnet av vinduet ca.. To klikk av gangen, så ca2 sek pause , så to klikk igjen osv.. Hva i all verden kan dette være? Jg mener og tror at jeg har fått alle kontakter etc på plass igjen.. Det kan nevnes at jeg har tre amigos som kommer og går (de var permanent inntil RR-Classic her på forumet nullstillte dem for meg for ca ei uke sia..) -Shuttle valve skal byttes imorra) Endret 26. februar 2019 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg fant ut av det selv. Det var releet til vindusvisker bak. Jeg slo av knappen, så stoppa lyden. Hm. Så nå er altså motoren til vondusviskeren gåen. Enda en ting som må gjøres før fremstilling til allerede forsinket eu-kontroll. Stønn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Kjedelig, men det bør jo være en overkommelig (og forhåpentligvis begrenset) jobb. Du justerte tydeligvis opp turbotrykket for vindusviskermotoren du, så det var nok det som gjorde det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Noen fjerner pusseren . Ikke alle biler har den og bak reservehjulet er den lite synlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 15 timer siden, gautes skrev: Noen fjerner pusseren . Ikke alle biler har den og bak reservehjulet er den lite synlig. Er den ikke "påbudt" ved eu-test? Uansett: fant denne videoen, så dette skal prøves ut: Fixe viskermotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 15. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2019 Og eg fikk viskermotoren til å fungere igjen Det var bare å ta den ut, koble strøm på den, smøre den litt opp så fungerte den jammen helt fint igjen. Rare greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 15. mars 2019 Del Skrevet 15. mars 2019 Hadde en merkelig lyd på bilen i dag jeg også. Etter mye lytting og holde på deksler rundt om kring, så fant jeg ut at plast oljepåfyllings lokket lagde den ene lyden. Litt gummi fra en gammel innerslange i mellom så var den stille. Neste lyd kom av at plast deksel over motor dunket borti fuelkjøler. Løsnet noen omdreininger på skruen som holder deksel fast ved fuelkjøler og da var den lyden også borte. Nå ble det jaggu en stillegående motor på tomgang. Neste blir å skifte eksosanlegg, det fleksible leddet under turbo skrangler som bare det ved 1800-2100 rpm + at noe inni midtre potte skrangler og deksel over potta. Ut med katta, vekk med midtre potte og nytt enderør med potte ligger nå klart på hylla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 16. mars 2019 Del Skrevet 16. mars 2019 Fjern hele plastgreiene rundt og over motoren. Da blir det "luftigere" og mer enkelt å holde oversikt (skulle det oppstå lekkasjer etc) Og selvfølgelig mindre skrangling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 16. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2019 5 timer siden, sondre b skrev: Fjern hele plastgreiene rundt og over motoren. Da blir det "luftigere" og mer enkelt å holde oversikt (skulle det oppstå lekkasjer etc) Og selvfølgelig mindre skrangling Og mer motordur inni kupeen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Det er ikke store forskjellen du merker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.