Gå til innhold

Serie bil motor.


Fomlefingern

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en seriebil motor som jeg ikke vet noe som helst om. Fikk den av en bekjent da den har stått lagret i en garasjen i mange år! Vet bare at det er fra en seriebil muligens serie 1. Noen som kan gi meg litt kjøtt på beine om hvor jeg finner nummere på blokka og eventuelt om det finnes no online register som man kan søke opp hva den satt i fra fabrikken? 

Bilde kan jeg legge ut i morgen eller mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par år og endel titusenlapper så blir det bil.

Synes prisen var frisk utfra bildene.

Den kommer forøvrig aldri til å bli lik den på bilde nr 1.

Førstnevnte er en 80" og siste en 86" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere øyekast er vel framskjermer fra en serie 3 muligens. Ser ut som om lyktene blinklys og parklys er festet på et innfelt plate. 

 

Hvilken endring er det bak ved regnummer? 

Endret av G.ARNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gautes skrev:

Et par år og endel titusenlapper så blir det bil.

Synes prisen var frisk utfra bildene.

Den kommer forøvrig aldri til å bli lik den på bilde nr 1.

Førstnevnte er en 80" og siste en 86" .

Det var noe sånt jeg tenkte også. Og ble litt usikker på motor når lager er bytta og veiva slipet og allikevel så ble det ikke bra. Ikke noe ekspert på det omerådet. 

4 timer siden, lafterolf skrev:

Baktraversen ser veldig hjemmelaget ut. Ikke uvanlig, men denne ser ut som åttitallscustom.:lol: 

 

Skjermene har tydeligvis hatt frontlykter en gang. 

 

Men den har enten kraftuttak eller overdrive.

Får litt følelse av at det er litt "ræggærmek" som vi sier i Halden. En god mix av div deler!

Men da slapp jeg å vurdere det prosjektet. Fikk melding sv selger nå at den ble solgt for 60 :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Rolf, dog itte helt lik i utforming rundt innsugsmanifold som min 2liter 56, men mulig je husker feil. 

 

Nr du fant er itte rikitg nummer etter det je skjønner 

Engine Numbers.

Land Rover engine numbers follow along the lines of the chassis number sequence, (listed above) except in the case of 1949 models when the engine gearbox and axles stayed in the previous 1948 sequence. The engine number is found on the left hand side of the engine bay. It is stamped on the flat face just above the exhaust valve rocker cover and beside the exhaust manifold at the front of the engine.

The engine changes and differences occured throughout 80" Land Rover Production.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Land Rover for alle penga skrev:

Enig med Rolf, dog itte helt lik i utforming rundt innsugsmanifold som min 2liter 56, men mulig je husker feil. 

 

Nr du fant er itte rikitg nummer etter det je skjønner 

Engine Numbers.

Land Rover engine numbers follow along the lines of the chassis number sequence, (listed above) except in the case of 1949 models when the engine gearbox and axles stayed in the previous 1948 sequence. The engine number is found on the left hand side of the engine bay. It is stamped on the flat face just above the exhaust valve rocker cover and beside the exhaust manifold at the front of the engine.

The engine changes and differences occured throughout 80" Land Rover Production.

Jeg skal ta en titt i morgen å se om jeg kan finne plasseringen. Prøvde å se når jeg tok bildene, men jeg la ikke merke til noe der. Så på et bilde på Google som pekte på det stedet på blokka, men det kan hende det er mange lag med snacks over det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Mange kloke mennesker her :D

Når har jeg lært mye nytt og fått en formeninger om hva den satt i og når den ble produsert! Tusen takk for hjelpen :D

Da er det bare å fortsette søket etter en bil fra den tiden! Hvis noen tilfeldigvis skal selge en 50 tall bil så si gjerne ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...