Gå til innhold

Skifte lufttank D3, luftkobling


hallvard

Anbefalte innlegg

Skal til med skifte av lufttanken i min D3-2007. Det står en connector i den nye tanken som kom fra AdvF., trenger jeg noe ytterligere nipps?

 

Med nipps tenker jeg:

-Ekstra luftslange, eller brukes bare den som er er fra før?

-Annen connector enn den som fulgte med

-Annet erfaringsmessig kjekt å ha (har nye festebolter)

 

Også: er eksisterende slange lang nok hvis den må f.eks. kappes (pga skade/slitasje) før den evt monteres i ny connector?

 

 

/hallvard

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fundert på å kanskje montere inn en luft tilkobling .

Så tanken eventuelt kan fylles utenfra om det skulle bli behov .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å sette inn et T-stykke med kran ved eksisterende uttak. Plutselig har du tilgang til f.eks luftpåfyller når behovet skulle melde seg. 

 

Har du eller øvrige noen tanker rundt innholdet i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hallvard skrev:

Skal til med skifte av lufttanken i min D3-2007. Det står en connector i den nye tanken som kom fra AdvF., trenger jeg noe ytterligere nipps?

 

Med nipps tenker jeg:

-Ekstra luftslange, eller brukes bare den som er er fra før?

-Annen connector enn den som fulgte med

-Annet erfaringsmessig kjekt å ha (har nye festebolter)

 

Også: er eksisterende slange lang nok hvis den må f.eks. kappes (pga skade/slitasje) før den evt monteres i ny connector?

 

 

/hallvard

 

 

Bare plug and play :) alt passet overens, har selv montert den tanken :) tror ikke jeg ville ha koblet på noe ekstra utak siden du vil ikke presse kompressoren mer en nødvendig hvis du tenker på å evt bruke kompressoren til andre ting som å fylle luft i dekkene.

Jeg har en liten kompressor stående i batterikassa på førersiden og lagt opp sigarettutak der :)

Jo flere koblinger, gir flere plasser det kan komme lekkasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk :) 

Selv har jeg ikke tenkt å montere noe eller modifisere luftsystemet. Det er vel nok som kan skje der i utgangspunktet, selv uten modifisering :) 

 

Kan jeg bruke den opprinnelige connectoren, eller bør jeg bruke den som følger med den nye tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hallvard skrev:

Mange takk :) 

Selv har jeg ikke tenkt å montere noe eller modifisere luftsystemet. Det er vel nok som kan skje der i utgangspunktet, selv uten modifisering :) 

 

Kan jeg bruke den opprinnelige connectoren, eller bør jeg bruke den som følger med den nye tanken?

Tenker du på koblingen når du mener connectoren? 

Hvis det så er det bare å bruke de hvis O ringen er hel og fin :) smør opp slangen før du skrur det løst sånn att koblingen kan svive rundt på slangen uten att du vrenger og knekker for mye på slangen :) wd40 eller lignende. Smør opp den gamle koblingen før du monterer den igjen. Ta vare på den nye for sikkerhets skyld :)

Jeg koblet også slangene ifra den midtre ventilblokka som ligger mellom kompressoren og tanken. Ta bilde av hvordan ting er koblet sammen kan. Være lurt :)

Endret av knikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...