KLB Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Kjøpte nylig en 2004 modell 1,8l. Kjørt 216K. Denne har byttet Topppakning og Reg reim på verksted. Den har også relativt nylig byttet VCU (16K siden). Rett etter at den var overtatt fikk jeg hill decent og TC opp. Samtidig så startet den å fuske på turtall. Den lagde også noen skrubbelyder ved hardt rattutslag.. Kobler ut og mister motorkraft ved 2250 omdregninger og kommer tilbake ved 1500.. Den går også litt ugjevnt og rister litt på tomgang. Tidligere eier tok den hjem for å fikse, og skiftet bremselys bryter, Veivaksel sensor, samt nye foringer på VCU. TC og Downhill lyset er nå borte, men turtallproblemet er der likefullt. Tidligere eier mistenker lambdasonde, eller en gåen plugg.. Hva sier ekspertisen om hva man bør se nærmere på? Endret 21. februar 2019 av KLB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 du bør starte med å få lest av feilkoder, de sier gjerne om en sensor er gåen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Noen i Nærheten av Egersund som kan hjelpe med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 sjekk i denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Så på den tråden. Men det stod ikke noen i nærheten av Egersund (en time sør av Stavanger). Tidligere eier har fått time på lokalt verksted for feilkodelesing på tirsdag, så da får jeg mør meg med litt tålmodighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 det var vel en på sola i stavanger du sikkert kan spørre pent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Byttet bremselys bryteren og tres Amigos er borte. Hadde den innom på lokalt verksted, og det var ingen feilkoder. etter testkjøring mente de at det var tennpluggene og coilene som var ødelagt, så jeg fikk det nytt i dag. Skal bytte og se om det blir noe bedre... Endret 28. februar 2019 av KLB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 Hjalp ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. Om noen har noen andre «hete» tips, tas de i mot med STOR takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Testa de kompresjonen når du hadde den på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 Nei, den var kun innom for å lese evt. Feilkoder. Etter at det ikke viste noen feilkoder, kjørte verkstedet en tur. De mente at det var tennplugger og coiler. Det hjalp ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden. Det er også rart at det ikke ble funnet feilkoder. Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden Endret 3. mars 2019 av KLB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Kjipe greier Jeg ville sjekket at blokk/topp var i orden før jeg brukte penger og tid på sensorer og duppeditter. At det er byttet toppakning betyr ikke at motoren er i orden, snarere tvert i mot. Det er jo en årsak til at toppakningen ble byttet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2019 Kunne ikke se noe som indikerte at det var noe i veien med topp, eller pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Sjekk at registeret står på merkene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2019 Ville ikke bilen da vært slik siden registerreimen ble byttet? Den har ikke hatt problemer før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, KLB skrev: Ville ikke bilen da vært slik siden registerreimen ble byttet? Den har ikke hatt problemer før. Hvis den ble montert med for mye slakk, kan den ha hoppet over en tann. Uansett er dette en del av grunnleggende feilsøking når det ikke er åpenbare feil. Sensorfeil burde synes på diagnose. Bensinpumpetrykk også. Ble det brukt Land Rover-diagnoseutstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2019 Skal sjekkes. Tviler på at det ble benyttet eget LR utstyr til diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2019 Registeret ble sjekket på verkstedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Hvis årsaken er tenningsfeil, burde det være høy HC-verdi i eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Da er også Sugerørstrykksensor og lambdasonde byttet. Ble en hel del bedre, men er fremdeles kenguru på samme måte i 1 og 2 gir. Finnes det noen i området Jæren, Egersund som kunne tenke seg å ta en prøvetur og se om de kan komme på hva dette kan være? Går også litt ugjevnt og vibrerer på tomgang når varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 13. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2019 Parkert. Ikke i gir. Klemte inn pedalen fra tomgang, gav full gass. Dette skjedde.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonaf Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Diagnose med live data vil gjøre det mulig å se mer av hva som skjer. http://pscan.uk/features/mems3.html Utstyret er overkommelig i pris også: http://pscan.uk/index.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) På 5.3.2019 den 21.57, jonaf skrev: Hvis årsaken er tenningsfeil, burde det være høy HC-verdi i eksosen. om det er feiltenning så vil det være feilkode for det og på vilken sylinder.. og den orange motor lampa vil starte å lyse. den slukker når det gir seg. hmm ang video, bensinpumpe feil? høres nesten ut som den ikke får nok bensintrykk. (gjettning, så lenge det ikke lukter bensin så burde du ikke ha lekasje i slangen) da må du vippe frem baksetene, og ta opp trekket, under der på høyre side finner du ett lokk og under der er toppen av bensinpumpa. jeg ville kansje plukket ut filteret fordi pumpe og filter er en diger enhet som sitter derfra og ned til bunnen av tanken.. og du burde ha ny pakning når du åpner det, ny pumpe med tankmåler og filter er ca 1800 ish.. varierende fra leverandør til leverandør. husk pakning samtidig. lokket må vris til det åpner, bruk en skrutrekker å slå sidelengs med hand eller gummi hammer for å få det ut. koblingene er lette å ta av, plukk av filteret som er nederste delen av enheten. du ser på bildet på delen her https://www.paddockspares.com/wfx000130-fuel-pump-to-ya999999-1-8-petrol-and-2-5-v6-petrol.html den nederste biten er filteret, og teste med det plukket av om det blir bedre da. eventuelt teste trykket du får fra bensinpumpa. du burde nesten ha over halv tank når du tester på denne måten eller trykke på en gummislange så pumpa når helt ned til bensinen denne er vel https://www.paddockspares.com/wfx000210-fuel-pump-from-3a000000-1-8-petrol-and-2-5-v6-petrol.html delen for våre biler, jeg har samme bil selv. og en https://www.paddockspares.com/wgq500020-fuel-pump-seal.html trenger du å bytte om du bestiller ny. Endret 14. mars 2019 av robl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KLB Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 (endret) Da bestiller jeg pumpe, og bytter den for å se hva som skjer. Endret 14. mars 2019 av KLB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.