Gå til innhold

RRC - 75 og RRC Heinel selges


stovika

Anbefalte innlegg

Hei, jeg legger ut info og noen bilder av to biler som skal selges. De er ikke mine men det er jeg som har de i opplag og har skrudd på dem.  De står på Rena og er dekket av snø.  Legger derfor ut sommerbilder i første omgang.

75 RRC Masai Red.  Denne har vært i familien i ca 13 år mener jeg.  Overdrivekassen ble kjørt i stykker, dette var lenge før samlerverdien på disse bilene ble et tema.  Motor og gir ble tatt ut, det finnes dessverre ikke lenger, men derimot sitter det en splitter ny LT77 hovedgirboks og en like ny reduksjonskaosse i bilen.  Dette stammer fra et ombygningsfirma i England som en gang hadde konvertert en slik til automat for en rik sjeik i midtøsten.  I motorrommet sitter en 3,9 som har fin gange.    Rammen er sandblåst og galvanisert etter å ha blitt modernisert for å kunne motta plasttank, noe som sitter i bilen i dag.  Det er skiftet en del drivlinjedeler, men nå har bilen stått i lange perioder så en må gå over det meste å sjekke.  Karroseriet er veldig bra for rust, en bør nok skifte ytre kanaler og platen mot bakhjulet men hjulbrønner tror jeg har greid seg bra.  Det følger med fine felger, pulverlakkert på ett av settene, litt usikker på det andre settet. Det trengs nytt tak og panser. Delvis sliten og flasset av i lakken.

 

76- RRC Heinel  Denne bilen tilhører en kamerat av meg som ville bygge seg bil for å drive med sledekjøring med hund.  Han har fått ny jobb og har skrinlagt prosjektet.  

Han har jobbet mye med bilen, tettet glassfibertak på proff måte, det var mange hull etter div  ambulanse-lys etc. Bilen har den originale motor og drivlinje fra -76.  Forrige eier hadde skiftet alt av foringer, kuler, bremsekalipre, bremseslanger etc.  Bilen er behandlet med fluidfilm og er godt preservert. Fremseter er i fin skikk. Interiøret bak er tatt ut og dørken er renset og lakkert. Det gjenstår å gå over dashboard og div interiør.  Bilen selges med eller uten splitter nye Hakkapeliitta 205/80  R 16 på pulverlakkert felge., Disse kan kjøpe separat.  Hjulene står i Oslo og bilen på Rena.

 

Jeg har også en helt original RRC 1994  Softdash 300tdi kjøpt ny i Norge.  Bilen har tilhørt direktøren for GH båter til han gikk bort. Deretter har den vært i en venninnes eie fra ca 2005 mener jeg. Den er blå, bulket og tenger nye paneler.  En del vanlig rust i stammen men ikke så ille som mye der ute.  Fin drivlinje.  Et verksted hadde glemt å skifte P-pakning ved skifte av vannpumpe, noe som førte til varmkjøring og senere splitter ny topp.  Veldig fin motor.  Manuell R380 kasse og Borg Warner transkasse som ble brukt på RR i motsetning til Disco.  Bilder kommer senere.

 

Det er lov å komme med bud.  Send PM

 

Mvh Lars

Screenshot 2019-02-20 at 11.34.25.png

Screenshot 2019-02-20 at 11.41.53.png

Screenshot 2019-02-20 at 11.57.02.png

Screenshot 2019-02-20 at 11.57.15.png

Screenshot 2019-02-20 at 12.18.38.png

Screenshot 2019-02-20 at 12.20.48.png

Screenshot 2019-02-20 at 15.09.34.png

Screenshot 2019-02-20 at 15.10.07.png

Screenshot 2019-02-20 at 15.10.27.png

Screenshot 2019-02-20 at 15.25.54.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...