Gå til innhold

Ex-mil. Bytte pakning på tankvelgeventil samt bakre tank


siglis

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som overskriften sier håper jeg å få gjort overnevnte til hælja. Pakning til ventil er kjøpt inn (korkpakning). Ser den sitter litt krøkkete til og har en del tilkoblinger. Noen anbefalinger på utførelse?

 

Videre så har jeg en ny rustfri tank som skal sitte bak. Har sett i manualen fra forsvaret at dette bør være easy pieces, men er det noen som har erfaringer her?

 

Begge delene er sikkert kurante, men alltids greit med tips på veien.

 

Tankmåleren funker heller ikke så får leke litt med Lucas i helgen :wacko:

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustløser og elbow grease.

 

Har du ståltank fra før og skal montere alutank trenger du et distansestykke som sitter mellom tank og baktravers.

Husk at påfyllingsstussen på tanken ofte ikke liker hardhendt behandling.

Skruene i fremkant tank kan være vonde å få ut.

Husk å henge opp slangene og ledningen(e) som du finner under lokkene i gulvet bak.

Du banner mye og lenge hvis du glemmer dem.

Garasjejekk er fine saker.

Se også første setning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de stussene som står ut så skal vel en opp til påfyllings biten for lufting, og en på hver side kobles sammen, bytt de i noe bensinfast, da de gamle sikkert er råttne. 

hvis du står i høy vinkel og det lekker fra tanken din så er det gjerne her det lekker blush (ja jeg trodde min lakk) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 19.39, gautes skrev:

Rustløser og elbow grease.

 

Har du ståltank fra før og skal montere alutank trenger du et distansestykke som sitter mellom tank og baktravers.

Husk at påfyllingsstussen på tanken ofte ikke liker hardhendt behandling.

Skruene i fremkant tank kan være vonde å få ut.

Husk å henge opp slangene og ledningen(e) som du finner under lokkene i gulvet bak.

Du banner mye og lenge hvis du glemmer dem.

Garasjejekk er fine saker.

Se også første setning.

 

 

Ja de skruene i forkant er ikke noe morsomme nei.... Hadde ei økt i morges, og skal nå ut igjen. Om jeg ikke får de ut blir det bajonettsag på tankfestene. Da er det lettere å få de bort når tanken er nede.

 

Slange kjøpt på Tess så får satse på at den duger noen år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løsnet dette 2 ganger. En gang på bil uten plan som sto på bakken. Da fikk jeg det greit til sjøl. 

En annen gang var jeg med komplett bil på løftebukk og måtte ha med meg en. en med skralle som skrudde ut bolten, mens jeg sto med fastnøkkel og holdt igjen på toppen. Vanskelig nok å se mutteren på løftebukk. Mulig man kommer til med luftfres imellom tank og ramme og kan slipe vekk hodet på skruen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta tank sist sommer - men har igjen et lite problem som er uløst.

Flottøren/giveren til bansinmåleren.

Jeg har nå prøvd 2 stk - begge viser "feil vei"....

Har fått et tips om en eller annen motstand/"dings" bak instrumentpanelet - men det har jeg ikke fått sjekket ut.

Så om du ikke har montert flottøren ennå - har du mulighet for bilde av den du har?

(Eller er det bare flyttet over fra "gammel tank"??)

Legg gjerne inn en oppdatering om giveren fungerer "riktig vei" hos deg.

 

Hilsen

Frode

 - Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nils skrev:

Feigt å bruke sag!!!!

Bedre å bruke sag enn å ikke gjøre noe!!

 

Fant ut at jeg trener en jekk til for å få den på plass, så da ble det TV'n  kveld.

 

Lagt med bilder av måler bak

Tankmåler 1.jpg

Tankmåler 2.jpg

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaute. Takk for tips. Driver og får den på plass. Ikke moro med gammal gummi. Den på påfyllingsstussen var litt gjenstridig. Inn å fylle på kaffi i LR-koppen og så er det ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...