Gå til innhold

Dynamo w uttak og turteller


Agrostar

Anbefalte innlegg

Bytta ifra 95A dynamo til 120A på traktoren, og skjønte ikkje noko da den nye lada mindre på tomgang enn den gamle. Fann tilslutt ut at reimhjulet på den nye var mindre enn den gamle, so sjølve reimhjulet snurra med mindre turtall enn før. Før reagerte eg på at ved full gass på motoren, så gjekk turtellaren til 2400, men du høyrde at motoren gjekk enda fortare. No stoppa den på 2300. Brukte turtalslesar ifra biltema og målte på reimhjulet framme på motoren, kom da fram til at den nye dynamoen synte rett turtall, og den gamle har synt nesten 10% for mykje.

 

Eg kunne tenkt meg å bytta om reimhjul, for å få meir lading på lågare turtall, men da vil turtallet bli feil. Kom over denne dingsen her, som ser ut til å kunne løyse problemet mitt. Er det nokon som har erfaring med desse eller andre formeiningar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...