Gå til innhold

Lime dekk til felg.


fRRode

Anbefalte innlegg

Jeg vil lime dekkene mine fast til felgene. Hvordan lim er lurt å bruke? Tec7?

 

Er lei av dekk som ikke holder på luft, og som kjøres av når jeg har lavt lufttrykk.

 

Derfor vurderes den enkle løsningen med lim. Den dyre løsningen med sandblåsing, pulverlakkering, internal beadlock og nye dekk får komme når lottoen slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke du kommer til å angre når dekkene er utslitte.

Men har ingen tips til deg.

Dekksjappa her pusser vulstkanten og smører på noe tykk svart guffe på felgen hvis det er litt lekkasje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Lurer på om ikke du kommer til å angre når dekkene er utslitte

 

Da kan jeg kjøpe nye dekk og felger. Eller som planen er om 4-5 år kjøpe nye dekk, skjære av de gamle og restaurere felgen. 

 

Spørsmålet er hvordan lim jeg skal bruke så det holder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som finnes hos de som legger på dekk er ikke lim. Det er en seig masse som hindrer lekkasje. Den klarer ikke jobben med å lime dekket til felgen. 

 

Tror du må på byggvaren å lete etter noe som kan lime både gummi og stål.

Byggmix har noe som heter Marin & teknikk. Den forblir myk og seig og har utrolig styrke. Har aldri prøvd på dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det i første omgang en sort guffe som for jobben med å tette mellom dekk og felg. Det virker ihvertfall som om dekkene holder på luft, selv ved lavt lufttrykk. 7 psi. Så får jeg teste hvordan det virker i real life etterhvert. 

0CFC86AC-7652-4363-BF0F-71809FADE755.jpegC6612FCC-C8DA-487E-A3BB-1E3030F1F33A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...