Gå til innhold

Lommedalen pølse & mekk


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
21 timer siden, jorgenht skrev:

Instagram link

 

Denne dukket opp i feeden. Ser ut som de er i ferd med å slippe litt offroaddeler til D3/4 og 5. 

 

Se der ja!

Det firmaet var litt artig, de legger ut en «how-to» på å montere ipad i bilen også. Blir spennende å se prisingen på monopol-varen dems!

 

Dro Steggen gjennom EU-kontroll i dag, et hull; manglende varselstrekant..... Utover det, godkjent for to nye år!

 

4CCADC8B-01C6-4873-A1B0-88EDE2BA25E0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner!

 

En etterlengtet pakke ankom fra Island4x4 i dag. Kan trygt si at helgen er reddet B)

 

AE5E5248-F62D-4949-BE7F-A95B5FD8FBDC.jpeg

 

Kan minne om vinflasker, men det er ny lufttank, og nye komplette belger / dempere til Steggen som gratulasjon for gjennomført EU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er OEM eller, Sam (island4x4) kjøper dem av samme fabrikk som lager til LR (Delphi). Firmaet Sam (Island4x4) kjøper fra er datteren til Delphi - om dette ga mening?? :huh:

 

De kom på NOK 8.500 med to mansjett kit (ink. Frakt) eks mva.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det Delphi på de, eller har du pratet med de på island4x4?

Prøver å finne utav hvilke jeg skal bestille.  Blir 7000,- pluss mva på Advanced Factors. Men usikker på hvordan disse er, BWI, ikke hørt om det før. Delphiene som står på nå har vart 14 år, (virker forsåvidt enda) så ville foretrukket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hanslr skrev:

Står det Delphi på de, eller har du pratet med de på island4x4?

Prøver å finne utav hvilke jeg skal bestille.  Blir 7000,- pluss mva på Advanced Factors. Men usikker på hvordan disse er, BWI, ikke hørt om det før. Delphiene som står på nå har vart 14 år, (virker forsåvidt enda) så ville foretrukket 

 

Står ikke Delphi på dem, men snakket med Sam Martin, som eier Island 4x4. Velger å stole på han / dem, kjøpt umenneskelig mye deler fra den butikken. 

Når det er sagt står det følgende på belgene; 

 

IMG_0395.jpg

 

De solgte noe belger fra Dunlop tidligere, men det var bare drit tror jeg., lagd i Kina :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :D et raskt søk på 22241484a ga dette 

000002045530.jpeg

Så BWI er vel original leverandør de og. 

Får se hva jeg ender opp med. Ble litt klokere, men nok roting i tråden din ^_^

 

Takk og lykke til med jobben B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hanslr skrev:

Skjønner :D et raskt søk på 22241484a ga dette 

000002045530.jpeg

Så BWI er vel original leverandør de og. 

Får se hva jeg ender opp med. Ble litt klokere, men nok roting i tråden din ^_^

 

Takk og lykke til med jobben B)

 

 

Null problem med rotet - greit å få oppklart :)

Da var det slik at BWI som produserer demperene eies av Delpi, og at disse er "mor" til BWI.

 

Angående jobben tror jeg den går OK - alle boltene i toppen av demperene rund baut er rustet (selvsagt), men den i "bånn" er ny :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 18.56, motom skrev:

Er en på amazon som er kopi av originalen men vet hvor bra den er :(

 

På 3.6.2019 den 18.40, jorgenht skrev:

Instagram link

 

Denne dukket opp i feeden. Ser ut som de er i ferd med å slippe litt offroaddeler til D3/4 og 5. 

 

Kontakter innehavern av Black series, den snorkelen vil koste 260 pund inc VATcool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle belgene byttet, jobben tar ca 4-5 timer, og man er fullstendig avhengig av 15 mm fastnøkkel, 21 mm pipe, 24 pipe / fastnøkkel og 13 mm til VOSS-koblingene. Det er en relativt grei jobb å gjøre på grus, men det anbefales nok bukk til denne jobben, som for mange andre jobber :) Byttet like gjerne lufttanken også, og fant lekkasjen som var grunnen til at jeg i det hele tatt byttet alle belgene. Den lå på venstre bak, inne i belgen et eller annet sted, feis godt av den når jeg presset den ned! 

 

Dermed har jeg plutselig tre belger til overs :blink: Beholder de i tilfelle noen forum-folk, eller andre er i trøbbel (inkludert meg selv) - belgene var produsert i september 2005 så man får klappe dem godt, og rose dem for jobben de har gjort - nå er det på tide med en pause fra Steggen, så kan de heller ligge på delehylla til en regnværsdag! 

 

Her er front passasjerside, dette er nok den verste siden å ta, svært lite plass, eneste redningen var at jeg hadde en 15 mm fastnøkkel med ledd og skralle i ett, uten denne hadde jobben vært veldig vanskelig; 

 

DSC_0041.JPG

 

Her ligger noen av belgene jeg tar vare på; 

 

DSC_0038.JPG

 

Her er syndere; 

 

DSC_0039.JPG

 

Har fått besøk av en Defender 90 som en kompis / bekjent av meg har konvertert fra 3.5 til 3.9 EFI - en ukjent person har lagt opp ledningene, og denne personen sørget også for at det kom litt røyk fra steder det ikke skal under en EU-kontroll, så den startet ikke når den skulle av rampa..... Må legge opp litt ledninger og feilsøke tenninga på denne; 

 

DSC_0042.JPG

 

Lite illustrasjonsbildet av arbeidsforholdene; 

 

 

 

 

DSC_0036.JPG

 

 

Vel vel.... Denne tråden inneholdt plutselig mye mer enn bare Discoen, men det skal fortsatt forbeholdes D3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jasswass skrev:

Fin nitti også! En god "garasje" må jo ha plass til litt besøk i ny og ne. 

 

Ja, eller pasient om du vil, har stått noen år, er litt kabling som må til for at de starter. Kommet steget nærmere, så nå har den gnist, men ikke fuel... Må se litt nærmere på dette. Utbedret en del brudd og sjafs!

 

1 time siden, Hanslr skrev:

Hvordan opplever du bilen før/etter demperskift?

 

Enorm forskjell @Hanslr! Var nesten som å kjøre en ny bil, litt stivere i svingene ble den også.

 

har forresten et ganske spennende prosjekt på gang med D3’en, skal holde dere oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 21.55, jorgenht skrev:

Ratt? Maskinist? Koppholdere? :D

 

Nesten, eller nå så det ut som jeg fikk tak på et D4-ratt med varme osv. trenger da noen deler for å få det til å fungere, men den "store" pakken er..........

 

Skjermbilde 2019-06-15 kl. 10.41.20.png

 

Ny sat-nav :)

Det vil si, ny og ny, men nyere enn hva som er i våre D3´er. 

Konverteringen ser ut til å koste 120 (+frakt), og noen ledninger - ca 2.000. 

Da får man D4 skjermen i D3! 

 

Skal lage en guide på dette, tenkte jeg! 

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Steggen på ny vært på operasjonsbordet, denne gangen for en morsom modifikasjon. Har skrevet en guide på dette :) 

 

Relativt grei jobb, men man må være nøye på kablingen, og tilpassningen for å få skjermen til å passe; 

 

DSC_0065.JPGDSC_0066.JPGDSC_0068.JPG

 

Nå er Steggen løftet inn i det nye ti-året hva gjelder teknologi :) 

 

Guiden er her: 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...