Gå til innhold

Lommedalen pølse & mekk


SiggenRRC

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Ronny Jacobsen skrev:

Imponert over både guts og innsats :)


Takk for det, trenger det, skal starte på et to-dørs prosjekt over nyttår :blink: Trenger helt sikkert noen råd da, @Ronny Jacobsen!

 

Har vært dårlig med mekking denne helgen, bilene går som de skal.... Makan.... Kommer noe uling fra noen av hjulene til multireima på Sporten. Reima ser heller ikke ut som er er byttet på en goooood stund. Lukter at den ryker når man minst håper :( Derfor har jeg bestilt noen deler.

 

Kommer også til å skru ut Classic motoren på to-dørs prosjektet, den skal få bo inne i verkstedsboden over vinteren. Det skal byttes noen ventiler, kam og div. Pluss at den skal få seg en «liten» overhaling. Får se omfanget når motor er ute, uansett, den blir oppdatert i sin egen tråd.

 

Benyttet det lille av dagslys til å sette på kjetting på den eldste av britene på tunet;

 

420F2F4C-1F47-454A-BC5B-D5F238D0C401.jpeg


 

Samtidig omorganiserte jeg litt i verktøy-boden, for å kunne sette inn et bord :)

 

C96F74CA-BFEC-4374-88BE-904A65B1926E.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lommedalen pølse & mekk hadde opprinnelig vinter- / julestengt, men fordi man har LR biler på tunet vet man aldri helt hva som skjer... Hadde plutselig fått noen klunk fra forstillingen på venstre foran på sporten, tenkte jeg like godt kunne bytte bærearmene foran (fordi en smarting trodde det var de samme armene på D3 som på RRS), men den gang ei, armene var totalt forskjellige. La inn en ordre hos AF og fikk nye armer med foringer levert av den hyggelige DHL-mannen dagen derpå. 

 

Nappet ut de opprinnelige foringene, og satte inn poly-foringer. Har hørt mye bra, og negativt om disse, men fordi jeg ønsker en stiv "Range Rover Sport" tenkte jeg at poly-foringer gjør jobben her. Byttet også stabilisatorstag i samme slengen, de knakk når jeg tok på dem, og mutteren satt enda bedre.. Måtte frem med litt vinkelsliper-magi her.... Og til oss som har byttet øvre bærearmer på en D3 / D4 og tror det er trangt, vent til man gjør jobben på en Range Rover Sport med LR sitt stabilisator-system. Det er et H*****- 

 

IMG_0671.jpg

 

Godt brukt stabilisatorstag.... 

 

IMG_0674.jpg

 

Et fint snitt med vinkelsliperen måtte til for å få dritten av.. 

IMG_0669.jpg

 

Nye vs. gammel bærearm :)

 

Tok like gjerne en liten service på sporten, multireima bar preg av å ikke ha bli byttet på en god stund, så byttet denne, strammere, og div. løpehjul. Det ga god endring i lydbilde når motoren startet opp :)

 

Sånn passe trangt her også... 

 

IMG_0661.jpgIMG_0660.jpg

 

Ordna meg også den nye defenderen, det ble riktig nok lagt til "ønskelista" i siste slengen, så ordna med en defender på egenhånd: 

 

IMG_0667.jpg

 

Skal legges til at denne er nå ferdig bygget. 

 

Sporten fikk seg en tidlig julegave i form av overnevnte service, bærearmer osv. Videre er den nå chippet, så nå produserer den 460 HK og 660 nm... Lurer også på å kjøpe et nytt løpehjul til kompressoren. Da skal den etter en dyno-test produsere opp til 15 % til, altså 69 hk til. Forbruket har klatret opp til omtrent 2 liter på blanda kjøring, men det vet ingen andre enn meg og dere :)

 

 

Så til kveldens store hilsning; 

 

Dette er uten tvil; VBF. Her er det utrolig mange flotte mennesker, og jeg håper alle som har vært innom postene mine har fått seg en god latter, eller et overraskelses-blikk, uansett; jeg er utrolig stolt av å være medlem her, og jeg er enda mer imponert over alle flotte tilbakemeldinger. Videre er jeg super-imponert over all kunnskap! 

 

Til slutt; Riktig gledelig jul, og FANTASTISK godt nytt år! 

 

 

 

IMG_0671.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Her har det ikke skjedd så mye den siste tiden, frem til for noen uker siden når det dukket en Classic til salgs av en usedvanlig hyggelig forumist!

 

Ble til at jeg omrokkerte i bil-parken grunnet mitt mandat på MAKS tre biler på tunet fra ØKH. Sporten gikk derfor ut, og jeg stod plutselig igjen kun med discoen. 
 

Kjøpte Classicen på vestlandet for noen uler siden, og var litt frem og tilbake på hvordan jeg skulle få fraktet den over. NBT AS skulle ha den nette sum av 10.500kr, og den lokale henger-sjappa skulle ha 1200 for å leie meg en henger. Valget ble enkelt....

 

Dro derfor avgårde kveld / natt til torsdag, stoppet på Fettre, 1.5 time utenfor Haugesund, og kjørte på morgenen i går;

 

3A888C5C-A1CE-4FA3-8F24-F17B9BC2B258.jpeg

 

Her var konvoien! Litt annen trekkbil en sist jeg la ut noe bilder av bilfrakt, @jorgenht ;)

 

Kjørte hjem og parkerte alt sammen i går ettermiddag. Var et h****** snøvære over Haukelifjellet, og bakkene opp til fjellet med relativt tung last og trailere var ikke bare bare. 
 

Uansett, kom hjem, og alt er lastet av. Gikk et hjullager bak venstre på D3’en i Drammen. Gikk varsling på antispinn i bråe høyre-svinger, så dette må byttes. 
 

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 13.35, motom skrev:

Redd for å slippe opp for prosjekter du ;) :D 

 

Ser fin på ut bilde, mye å gjøre?


Haha, ja, kan ikke bli arbeidsledig. Neida, dette er et «lite» prosjekt. Den har noen småfiks som må ordnes. Den får for mye fuel når den blir varm, og går derfor super-rikt mtp på bensin. Så har den ikke revers... Sistnevnte kan være en justering, eller så må det inn med en ny kasse. Tror ikke jeg gidder å overhale kassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Classicen gikk for salg her om dagen, og solgt utrolig fort til en hyggelig kar i England, som er utflyttet fra Norge. Trivelig type, som kjøpte over telefon :) 

 

Var oppe i trondheim-traktene i forrige uke for å hente noe artig, og på vei hjem sprengte drivakselen venstre foran inne ved CV-leddet som er der. Sto en røykstråle ut av dekket. Heldigvis fikk jeg god hjelp, og ikke minst et sted å stå, så jeg fikk reparert bilen, og kommet meg hjem igjen. 
 

Det ble hentet en Ford Mustang 1966;

 

4029EA4A-AAD3-453D-A59F-A9395F6AB878.jpeg
 

Den trenger litt kjærleik, vet ikke om det å oppdatere posten her med den er innafor, men håper på et unntak! 
 

Drivakselen som ble ødelagt ble kjøpt av Island 4x4 i Mars 2019, selvsagt Britpart. Vet ikke helt hvem som har skylden, men den så ihvertfall sånn ut;

 

CE71DB30-3515-4A1B-BFC3-B94CB7A409B0.jpeg

 

Prøver meg på en reklamasjon, men tviler på om den rekker helt hjem. Har i det minste sendt mail om saken, så får vi se. 
 

Ellers har jeg besøk av en Defender 90 V8’er som trengte litt elektronisk gjennomgang; 


image.jpg

 

Artig bil som går tilbake til eieren sin i dag :) 

 

Skal avgårde til Asker etterpå, så det vanker nok en ny oppdatering fra Lommedalen Pølse & mekk i kveld cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Blåse blåse!

Her har jeg ikke oppdatert på lenge, vært masse aktivitet i Lommedalen. Både med tanke på prosjekter, og nye biler inn, og ut. Var å hentet en Lincoln Green tre-dørs fra ‘77 her før ferien, den ligger nå ute på finn.no. Har ikke peiling på hva noe sånt er verdt i den standen den er i, så det er kun en «ballpark» pris! 
 

Har også «Lille Grå» stående, men den er stående. Mangler en del karosserideler / sveisedeler i form av hjulasser forsn. Vanskelig å få tak i om dagen. Og frakten fra UK / Paddocks er drøy om dagen! En ting er at de har GBP 30 pr kolli, men nåde med om jeg bestiller noe som ikke passer dems fraktregime. 
 

Før sommeren kom det også en annen 1977 modell innom, den kjøpte jeg av familien Kvart i Asker. Litt herja med, men nå hadde jeg så endelig lyst på en tre-dørs st jeg kjøpte den også. Har gjort litt TLC med bilen, byttet ut noen deler her og der. Egentlig bare for å få den komplett; 

 

FA1E77E4-D66C-4EBB-866B-59CF483C8FC7.jpeg

 

Før den kom dir har den vært igjennom en anstendig prosess hva gjelder lakk osv. Har byttet ut slle paneler, dører, og bakluke. Den ble veldig bra, men jeg gjør ingen lakkjobb med det første! 
 

Det er et eget fag, og jeg respekterer de som driver med dette på daglig basis så innmari! Bare sliping og forberedelser koster tid. Brukte vel ca. 5-6 dager kun på å slipe med lakk. En god regel etter at jeg har snakket med litt lakkere; BENGALAKK har ikke noe på en bil å gjøre! Den reagerer helt merkelig med 2K-lakk, og forsåvidt epoxy-grunningen.

 

Her var den nylig grunnet; 

 

0347E3F1-2BB0-41AF-AA3B-05C4D5703F35.jpeg

 

Fikk fatt på et party-telt på finn.no; Og vet ikke om jeg skal anbefale dette. For det første kreves det enorme vifter for å bli kvitt lakkstøv. Jeg hadde ikke dette, og kom ut av «lakkboksen» i samme farge som bilen; 

 

0564D823-ABE2-46FD-85AF-8751BEC432B0.png

 

Lakkjobben ble heller ikke helt hundre, så må evt ta en runde til våren, men da gjør jeg grunnjobben selv, og lar noen andre sprøyte den! 
 

Samtidig er bilen er bruksbil, og skal brukes året rundt - nå først med to gordon settere og tilhørende rypejakt!

 

Håper alle har hatt en bra sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rødfarge! Er det masai red?

 

Fikk du rennemerker eller ble det mye støv i lakken? Man skal vel pusse ned lakken etter på og så polere igjen så noe får man vel fikset, men man skal kanskje ha litt dybde i den for at det er nok å pusse ned :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i bladde bakover i tråden din og så bilde av steggen med spacere, var jo bare rått med den ekstra bredden:wub:

Er det terrafirma sine 30mm?

Hvordan syntes du bilen er langs landeveien med spacere på? Jeg kjører samme dekkdim som deg på sommerhalvåret.

Siste jeg lurer litt på er om den subber i skjermene om den legger seg i dvale på luftfjæringa:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...