Gå til innhold

Verksted


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Tror det er dårlig med slikt nå om dagen.

 

Men om man bor litt landlig til - eller reiser ut til et litt landlig sted, så går det jo an å henge opp en lapp på den lokale nærbutikken. Kan hende det er noen som er villige til å leie ut et gårdsverksted, eventuelt litt plass i en låve. Avhengig av om du har behov for løftebukk/grav/trykkluft/strøm - eller om du bare trenger et tørt sted å stå. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leid litt diverse sånt opp igjennom årene først i oslo - deretter på landet.

 

I Oslo var det utfordrende, men mulig. Det var noen slike "selvbetjenings" anlegg tidligere i oslo også - men disse har desverre stort sett blitt lagt ned i dag som @trondshj nevner.

Om dette er pga forsikring, generelt hærverk eller manglende belegg vites ikke. Jeg husker det var noe sånt jeg brukte endel IFM Esso på Bjerkebanen. Mener desverre det også ble lagt ned for mange år siden.

Men - dette er en tjeneste som ofte ikke er annonsert - så det kan lønne seg å spørre litt rundt. Selv er jeg utdatert da jeg flytta fra oslo for snart 15 år siden.

 

Jeg leide også et bussløp en periode. Dette var i et gammelt forsvarsanlegg, som selvågbygg hadde kjøpt opp (Sandvika), og leide ut i påvente av avklaring av byggetillatelser etc - noe som tok en hel årrekke. dette var annonsert som lagring / parkeringsareal, og det var noen punkter om "ikke verkstedsvirksomhet" i kontrakten - men dette ble ikke fulgt opp overhodet. Det var 2-3 løp som drev verksted, noen med skilt på gata med pil inn og åpningstider. Så de drev ikke akkurat i skjul. Dette kom jeg også over ved å høre litt rundt - hadde jeg lett etter annonsen selv hadde jeg aldri trodd det kunne brukes.

 

Jeg bor nå i Grenland - her leide vi oss et verksted på landet i studietiden. Igjen var det ikke noe å finne i annonser eller lignende - så vi laget vår egen. Vi var 4 stk som ønsket å leie, så vi satt inn en annonse om ønske om leie av verksted i det lokale bondebladet. Vi hadde leiekontrakt på 100 kvadrat verksted med grav innen en uke. Det var gammelt og vedfyrt, men fungerte flott som hobbyverksted, selv leide jeg der i nærmere 6 år før jeg bygget mitt eget verksted.

 

Så rådet må være: hør litt rundt! Denne typen lokaler er ofte vanskelige å finne i konvensjonelle annonser - og rene kommerielle enheter med alle fasiliteter har jo en astronomisk pris, og er dermed ofte uaktuelle for folk som holder på på hobbybasis.

 

En potensiell kilde er nedlagte bensinstasjoner. Det er ofte litt sånt areal der, om man skulle få fatt i noe slikt...

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...