Gå til innhold

Starte ny motor


AtleGotsch

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er så heldig at jeg får anledning til å starte en helt nybygget motor for første gang.

Hva bør jeg gjøre? Først og fremst bør jeg vel få start så kjapt som mulig, men hva da.

Kjøre den på høy tomgang til jeg ser at ting er tett? Og så da?

Høy belastning kontra lav belastning, tomgang evt 2500rpm uten belastning.

Mineral olje tykk viskositet, Syntetisk tynn olje, Brake inn oil er det også noe som heter.

Nettet er fullt av tips og jeg lurer.

Kjør debatt.

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for kammen er å holde over ca 2000rpm i ca 20 min, og det er faktisk litt vanskelig, for det er mye å passe på samtidig når motoren er ny. Kjølevæske, temperatur, oljetrykk osv. En god ide er å bruke noe for å få turtallet til å holde seg stabilt over angitt turtall, slik at du får mulighet til å følge med de andre parameterne.

 

Som nevnt over er mineralsk olje anbefalt ved innkjøring av V8, jeg brukte til eks Castrol 20W50 de første 1000 km

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 15.40 super D for disel på alt jeg har den har mer sink som er bra helsyntolje er for meg fy fy på alt av v8 så får andre syns hva de vil bytter på 5000 uanset bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...