Gå til innhold

RRS 08 HSE PROBLEMER


RRS V6

Anbefalte innlegg

Hei, er ganske ny i forumet så hvis jeg har postet i feil forum / feil sted så si ifra gjerne.

Er ganske ny på disse bilene, så vet ikke så mye.  

 

Har litt problemer med min RRS 08 HSE. 

 

Har nå for tiden problemer med at instrumentpanelet plutselig dør og kommer tilbake. 

- Sjekket koblingen på instrumentpanelet ( Ingen løse kabler / koblinger ) 

- Sjekket alle sikringer

- Byttet batteri

 

Noen ganger så mister høyre bremsepære strøm ( går av seg selv og kommer tilbake ) - Sjekket pæra på den og den er hel og fin. 

Prøvde å ta ut pæra ( i tilfellet den sitter litt løs men ingen nytte. var tight og fin på plassen sin.

 

For noen dager siden så røyk sikringen på instrumentpanelet ( husker akkurat ikke hvilken tall det var ) 

Nå så setter ikke auto switchen på lyset innvendig bilen selvom det viser at den er på. 

" Dimming " på lysbryteren som skal dimme lyset innvendig på dashbordet fungerer heller ikke " uansett posisjon" 

 

 

Nå virker det som om bakrute varmeren ikke går også ( har det noe med den lille bakluka og gjøre  ? ) har klart å ødelegge det som er inni  " som presser den lille knappen for å åpne ", tenkte å bestille og sette den på plass men hvis det ikke har noe med den å gjøre så dropper jeg det litt til ( frem til sommeren ) 
når jeg tok ut den, så var det fult av vann ( har bytta hele bakruta ) kanskje noe krøll dem har gjort? med tanke på at den hadde mye vann inni ? 

 

 

Håper jeg har klart å forklare problemet mest mulig. 

Endret av RRS V6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Usikker på ditt siste problem ang. varme til bakruta, men de andre problemene du nevner med instrumentpanelet og dimming / lys, kommer nok helt sikkert av et elektrisk problem. 

 

Leste litt på andre forumer om at dreneringen fra takluka går tett, og at vann derfor lekker ned langs a-stolpen, og på kablene som går bak sikringsboksen, som ligger i hanskerommet. Noen har hatt suksess med å bare bytte en sikring, mens andre har måttet sjekket ledningene. Det som gjerne skjer at isolasjonen blir sprø og åpner for mye moro, det første jeg ville gjort er å sjekke disse ledningene :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Poste denne på "Disco" delen av forumet da dette er nesten samme bilen, men annet karosseri. Der er det mye fin kompetanse. Jeg vet at jeg har lest noen tråder om feil med instrumentpanelet og dårlige loddinger. Det forstyrrer alle mulige signaler til bilens hjerner og gir seg utslag i ganske mange ulike feil.

 

Lykke til Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MartinM skrev:

Hei

 

Poste denne på "Disco" delen av forumet da dette er nesten samme bilen, men annet karosseri. Der er det mye fin kompetanse. Jeg vet at jeg har lest noen tråder om feil med instrumentpanelet og dårlige loddinger. Det forstyrrer alle mulige signaler til bilens hjerner og gir seg utslag i ganske mange ulike feil.

 

Lykke til Martin

Prøvde lykken, får se hvordan det blir. 
Blir slitsomt etter en viss tid, klarte selv ikke å finne feilen. Sjekket noen jordingspunkter men dem er hele og fine. 
Er rett og slett tom for ideer hos meg, derfor jeg prøver lykken her på norsk forum. kanskje det hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...