Gå til innhold

D2 TD5 markerte på E6


Disco22

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Discon tømte seg fullstendig for diesel på veldig kort tid på e6 i kveld. Lekasjen kommer fra oversiden av ramma høyre bak.

 

Er det noen her inne som har slanger liggende som går fra tank til filter og slanger på retur?

Regner med det er trykksiden da jeg mistet 1/6 tank på noen km?

 

Hadde lekasje på returen i fjor vinter og da var det ikke synlig på drivstoffnåla når jeg kjørte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg hadde samme problem sist helg på E6 Minnesund.

Tankmåler gikk plutselig fort nedover, klarte akkurat å svinge inn på circle K oppe i bakken fra minnesundsbrua. da døde den.

Hadde diesel søl fra bak høyre forhjul, hele høyre siden av bilen og opp på bakdøra og taket bakerst.

Åpnet panser og så diesel søl over alt. tok av motordeksel og der var slangen ut fra dieselkjøler tvert av :lol:

Stupte oppi verktøy kassa, fant frem slangebit og slangeklemmer (Ja jeg har kjørt Land Rover i mange år).

Dykket nedi spylekanne søppla på stasjonen og fant frem noen kanner, fikk en sånn kjekk papptrakt inne på stasjonen og så var vi i gang igjen.

En times stopp.

 

Må innrømme jeg var litt hvit i ansiktet når bilen døde, 3 unger i baksete, 3 timers kjøring hjemmefra og 1 times kjøring til destinasjon. Men greit å le av i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...