Mr. Meli Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Drypper som rakkern fra der jeg har markert på bilde. Noen som er kjent med dette problemet? D97820E8-7313-4DE9-80DF-25C434C58F47.MOV Endret 11. februar 2019 av Mr. Meli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaymondN Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Hei Jeg har ikke hatt dette problemet, men det var en periode jeg trudde jeg kom til å få det.... (er det på en 200tdi eller evt. 300tdi med BoschVE?) For et par år siden hadde jeg kjøpt en 200tdi som hadde stått på en pall. Etterhvert har denne kommet på plass i seriebilen, men siden den hadde stått så lenge, og jeg skulle kjøre uten turboen ville jeg prøvestarte på pallen... Det endte med at jeg var nødt til å ta av pådragsarmen og lokket på dieselpumpa.. Det var noe som hadde satt seg inni der, og motoren gikk i praksis uten tilbakekobling..(litt skummelt faktisk!!)... Men det slo meg at det kun var en O-ring, og en litt småslarkete pasning mellom lokket og pådragsarmens aksel som skulle holde det tett.. Jeg tror nok det lakk litt diesel da jeg prøvekjørte på pall, men etterhvert som motoren fant veien inn i bilen har det ikke vært noe problem. Det kan ikke være at hølet i retursystemet har blitt mindre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 14. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2019 18 minutter siden, RaymondN skrev: Hei Jeg har ikke hatt dette problemet, men det var en periode jeg trudde jeg kom til å få det.... (er det på en 200tdi eller evt. 300tdi med BoschVE?) For et par år siden hadde jeg kjøpt en 200tdi som hadde stått på en pall. Etterhvert har denne kommet på plass i seriebilen, men siden den hadde stått så lenge, og jeg skulle kjøre uten turboen ville jeg prøvestarte på pallen... Det endte med at jeg var nødt til å ta av pådragsarmen og lokket på dieselpumpa.. Det var noe som hadde satt seg inni der, og motoren gikk i praksis uten tilbakekobling..(litt skummelt faktisk!!)... Men det slo meg at det kun var en O-ring, og en litt småslarkete pasning mellom lokket og pådragsarmens aksel som skulle holde det tett.. Jeg tror nok det lakk litt diesel da jeg prøvekjørte på pall, men etterhvert som motoren fant veien inn i bilen har det ikke vært noe problem. Det kan ikke være at hølet i retursystemet har blitt mindre? Er til 300 tdi ren mekanisk pumpe, ikke noe elektronisk. Mange takk for svar skal sjekke ut dette :-) bilen gikk hvertfall gjennom EU i går etter litt juks av meg så blir vel at jeg tar ut pumpa og setter inn en annen fra en delemotor slik at jeg har rom for å feile når dette er min dailybil. Mvh Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Croft Skrevet 2. september 2022 Del Skrevet 2. september 2022 Hei du har sikkert løst problemet på den ene eller andre måten for lenge siden nå, men til referanse for andre her inne med samme problem. Her er det nokk mest sannsynlig o-ringen i "throtle-shaft" altså gass-pådrag som har gitt seg. Den kan du faktisk klare å bytte uten å ta injeksjonspumpa ut av bilen. Bosch VE pumper sitter i mange biler og under er en link til video på you tube der man fikser dette problemet med pumpa stående i bilen, riktignok ikke en Land Rover.. Tror vi skal få til den samme i en Defender i alle fall https://www.youtube.com/watch?v=5y5ICu7l4VE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 2. september 2022 Forfatter Del Skrevet 2. september 2022 3 timer siden, Mr. Croft skrev: Hei du har sikkert løst problemet på den ene eller andre måten for lenge siden nå, men til referanse for andre her inne med samme problem. Her er det nokk mest sannsynlig o-ringen i "throtle-shaft" altså gass-pådrag som har gitt seg. Den kan du faktisk klare å bytte uten å ta injeksjonspumpa ut av bilen. Bosch VE pumper sitter i mange biler og under er en link til video på you tube der man fikser dette problemet med pumpa stående i bilen, riktignok ikke en Land Rover.. Tror vi skal få til den samme i en Defender i alle fall https://www.youtube.com/watch?v=5y5ICu7l4VE Heisann! Mange takk, setter pris på det! Bilen var en classic 4 dørs som endte opp som delebil, så problemet ble aldri løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansChristian Skrevet 9. september 2022 Del Skrevet 9. september 2022 Hei! Ja, det er mest sannsynlig o-ringen rundt "throttle shaft" som lekker. Denne er relativt enkel å bytte, men du må åpne pumpa (ta av hele lokket på toppen). Jeg gjorde samme jobb på landcruiseren i vinter, og der lot det seg ihvertfall gjøre uten å ta ut pumpa. (Lj-70'n har samma Bosch VE-pumpe som 300 tdi, så det bør være likt) o-ring fikk jeg kjøpt hos Tess. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansChristian Skrevet 10. september 2022 Del Skrevet 10. september 2022 Her er link til en beskrivelse av jobben fra et annet forum. Som sagt så er denne jobben egentlig ganske grei å gjøre. Men pass på å måle lengde, eller telle antall omdreininger på justeringsskruer som du må ta ut. Main fuel screw må ut, ellers går det til hel**e når du skal sette det sammen igjen (guess how I know). -Men, selv om det blir krøll, så lar dette seg gjøre uten noe hokus-pokus. http://www.diydieselshop.com/113109977 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.