Gå til innhold

Ny lyd


Rogerer80

Anbefalte innlegg

Fant frem skrallefastnøkler jeg kjøpte en gang, det kom godt med. Det er vel selve «verkstedet» som gjør jobben litt større enn den kunne vært. 

 

Det er ihvertfall ikke noe tvil hvor feilen lå, se bilder. Er det bare å be om hele skiten ny fra Ashcroft?

 

4A23B4C4-E484-4430-A1C6-4E726D9E7A16.jpeg

1562B3AD-D571-4D2F-A6DF-6EE5365BA6AC.jpeg

89665C49-E49B-4F58-9814-60D3E06E185A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver vi det. 

 

En av boltene til diffen ble løs under demontering og jeg måtte bare kappe den til slutt. Det er av denne typen, se bilde. Hvordan gjør jeg det slik at en ny bolt blir sittende fast når jeg skal montere hele greia igjen? Den gikk bare rundt og rundt. 

 

 

stud.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg tenkte å ta av hubbene uten å demontere bremseslanger, så slipper jeg lufting av bremser. Bilen har ABS. Se bilde, kan jeg bare ta av boltene til denne plata som holder slange og rør? Og deretter sette tilbake boltene midlertidig? Det er vel et lager og noe annet snacks under denne plata. 

 

DE925AFC-408C-4948-872E-DFD9A3EA5EDD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeledd demonteres løsnes først.

 

Ta av bremsecaliper/bremseklaven og heng den i strips i fjøra så den ikke henger etter slangene. 

 

ABS-føleren trekker du rett opp. Tørk bort skit rundt føleren først. Pakk papir i hullet så det ikke ramler skit nedi hullet.

 

De to skruene på kingbolten lar du være da de ikke trengs å løsnes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hub=nav. Altså den delen som hjulet er skrudd fast i som snurrer rundt.

Pokalen= den delen du nå har løsnet fra akselhylsa.

Pokalhuset/knokkelhuset er den digre bevegelige delen som sitter rundt pokalen og som er opplagret i kingbolt, de to skruene du på død og liv vil opp med.

 

Caliperen løsner du, den sitter i to skruer med tolvkanthode. 

Løsne endeledd, ellers vil du ikke kunne trekke ut hele pokalen med hus og nav.

 

Når dette er løsnet trekker du ut hele stasen i ett og diffen kan plukkes ut.

Aha.

Nå skjønner jeg, slangen er gjort fast i blikket. Ja da må du løsne kinbolten.blush

 

Tar litt tid for påskehodet å virke.:lol:

Du må bøye unna blikklåset på skjermen mot skiven også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det humper og går her. «Ny» diff er på plass for montering. Etter grundig rengjøring av diffhuset (eller akslingshus?) så kom det tydelig frem hva som var årsaken. Der lå det en ganske stor metalldel som hadde forårsaket mye ødeleggelser. Ser den har skrapet mellom huset og det store tannhjulet. Noen som vet hvor denne delen kan komme fra? 

4D9C0235-43DF-4628-8AA4-C0145293FE2E.jpeg

204D0F0E-CF60-4CFB-ABA8-9C55358EFD66.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...