Roar Moslet Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Kjøp deg en 14mm skrallefastnøkkel på Biltema, Roger, så skrur du løs knokkelhuset på 'no time' Å bytte diff er faktisk ikke noen kjempe jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Fant frem skrallefastnøkler jeg kjøpte en gang, det kom godt med. Det er vel selve «verkstedet» som gjør jobben litt større enn den kunne vært. Det er ihvertfall ikke noe tvil hvor feilen lå, se bilder. Er det bare å be om hele skiten ny fra Ashcroft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg ville puttet inn en brukt diff. Ingen garanti på at en overhalt diff er noe bedre enn brukt, og du sparer veldig mange tusen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Da prøver vi det. En av boltene til diffen ble løs under demontering og jeg måtte bare kappe den til slutt. Det er av denne typen, se bilde. Hvordan gjør jeg det slik at en ny bolt blir sittende fast når jeg skal montere hele greia igjen? Den gikk bare rundt og rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Bank hullet mindre... Anlegg på innsiden og bruk hammer ,dra igjennom ny bolt og så kan du gi den et lite sveisepunkt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 Jeg tenkte å ta av hubbene uten å demontere bremseslanger, så slipper jeg lufting av bremser. Bilen har ABS. Se bilde, kan jeg bare ta av boltene til denne plata som holder slange og rør? Og deretter sette tilbake boltene midlertidig? Det er vel et lager og noe annet snacks under denne plata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Endeledd demonteres løsnes først. Ta av bremsecaliper/bremseklaven og heng den i strips i fjøra så den ikke henger etter slangene. ABS-føleren trekker du rett opp. Tørk bort skit rundt føleren først. Pakk papir i hullet så det ikke ramler skit nedi hullet. De to skruene på kingbolten lar du være da de ikke trengs å løsnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 Takk. Jeg skal ut med hele hubben så jeg trenger å løsne bremseslange fra hubben. Da må jeg vel ta av skruene på kingbolten? se bilde hvor jeg peker på den plata der bremseslangen sitter fast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Hub=nav. Altså den delen som hjulet er skrudd fast i som snurrer rundt. Pokalen= den delen du nå har løsnet fra akselhylsa. Pokalhuset/knokkelhuset er den digre bevegelige delen som sitter rundt pokalen og som er opplagret i kingbolt, de to skruene du på død og liv vil opp med. Caliperen løsner du, den sitter i to skruer med tolvkanthode. Løsne endeledd, ellers vil du ikke kunne trekke ut hele pokalen med hus og nav. Når dette er løsnet trekker du ut hele stasen i ett og diffen kan plukkes ut. Aha. Nå skjønner jeg, slangen er gjort fast i blikket. Ja da må du løsne kinbolten. Tar litt tid for påskehodet å virke. Du må bøye unna blikklåset på skjermen mot skiven også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 Takk for påskequiz da er hubene av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Hub er fremdeles bare et nav, men godt du fikk det ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 21. april 2019 Forfatter Del Skrevet 21. april 2019 Ikke helt stødig på ord og uttrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogerer80 Skrevet 1. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2019 Det humper og går her. «Ny» diff er på plass for montering. Etter grundig rengjøring av diffhuset (eller akslingshus?) så kom det tydelig frem hva som var årsaken. Der lå det en ganske stor metalldel som hadde forårsaket mye ødeleggelser. Ser den har skrapet mellom huset og det store tannhjulet. Noen som vet hvor denne delen kan komme fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.