Gå til innhold

Trenger nytt batteri, Levanger


freelange

Anbefalte innlegg

Skulle ut på tur med familien i dag tidlig, men der var det null start. Den prøvde, men lite som skjedde. Virket som "typisk dødt batteri." Vet at det er veldig gammelt batteri. D3 06 modell, tdv6. Må kjøpe nytt batteri i morgen. Hvilket batteri bør jeg kjøpe? Et det noe jeg må være obs på, eller kan jeg selv ta ut det gamle batteriet og bare putte inn det nye? I retrospekt ser jeg at jeg burde ha kjøpt meg hurtiglader/nødstarter for lengst :-/

 

Mvh

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån en batterilader, det er ikke alltid du trenger så mye strøm før den er startklar.

 

Slå av lys og stereo før du prøver med ny start. 

 

Kjøper du samme størrelse batteri som står i bilen burde det ikke bli så veldig feil tenker jeg.

 

Har hørt at nytt batteri skal kalibreres med diagnose, men vet ikke hvor nøye det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalbatteriet ifølge engelsk forum.

Varta Silver Dynamic H3 100Ah (Cold Cranking Amps 830A)

 

En god vedlikeholdslader er lurt å bruke jevnlig vinterstid og ved småkjøring.

Man kan ikke bruke den for ofte.

Starthjelpere må være kraftig nok og holdes i orden til enhver tid.

Mine to arvede og pent brukte ble skrotet etterhvert pga lav effekt .

Investerte heller i en god batterilader med booster og starthjelp.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...