Gå til innhold

Ford F-250 7,3 Diesel. Stopper plutselig


lafterolf

Anbefalte innlegg

99 mod F-250. Common rail.

 

Bilen stopper plutselig og starter ikke før det har gått noen minutter, andre ganger lenger tid, men da fyrer den. Typisk er at den kutter når man slipper gasspedalen.

 

Verksted har ingen tips, så nå tyr jeg til forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart i det hele tatt, derimot normal feil på disse. Er kobberspolen inni som kortslutter mot huset når de blir gamle og varme. Når del får kjølt seg ned blir kortslutningen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, grunneieren skrev:

Ikke rart i det hele tatt, derimot normal feil på disse. Er kobberspolen inni som kortslutter mot huset når de blir gamle og varme. Når del får kjølt seg ned blir kortslutningen borte.

Kan godt kjøpe en veivakselsensor og prøve. 

 

Takk for tips.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha inntrykk av at kamsensoren er mest utsatt, men bare basert på det jeg leser på nett, samt de to feilene jeg selv har vært borti.

 

Dersom det er lett å komme til å få molt motstanden i sensorene, kan det gi en grei pekepinn, mål først når de er kalde og så når bilen ikke vil gå, skal ikke være stor forskjell på disse målingene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har av og til brukt kjølespray eller sne på varmgangsproblemer med slikt.

Kan være greit med rask hjelpemann når ting malfunksjonerer.

En våt klut viklet rundt delen vil ofte utsette feilen lenger enn vanlig.

Den vil også forlenge tiden feilen varer.

Men dette har blitt verre og verre å få til på moderne redskap pga plassering.

Tiden da man skrevet over motoren og puslet med ting på toppen og evt.la panseret ned hvis nedbør er ikke lenger.cool

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...