Gå til innhold

Identifisere ECU (om det er ny eller gammel type)


Jasswass

Anbefalte innlegg

I min 1999 TD5 var det jo opprinnelig gammel type ECU som ikke lag seg "remappe". 

 

Det skal visstnok være satt inn ny ECU i min for noe tid tilbake, uten at jeg har detaljene rundt det. ECU og opplegg rundt den ser veldig nytt ut sammenlignet med resten av bilen så dette stemmer nok. 

Hvordan kan jeg vite om den ECUen som står der nå er av ny eller gammel type? Jeg lurer jo fordi med ny type ECU så er det jo mulig å få gjort litt justeringer med en Nanocom, noe som igjen gjør det enda mer aktuelt å kjøpe seg en slik... 

En Nanocom er jo selvfølgelig nyttig til mye annet også, men uten mulighet for remapping, så kan jeg fint klare meg med en annen feilleser/feilsletter til halve prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HaakonK skrev:

Ny type; serienummeret starter med NNN

Gammel type: serienummeret starter med MSB

 

Åltså serienummer på selve ECU enheten?

 

Så bra. Da skal jeg ut og sjekke i kveld...

7 timer siden, lafterolf skrev:

Diagnose til halv pris leser ofte halve feil..

 

Hehe. Får mye feil da skjønner jeg om jeg klinker til på fullpris Nanocom...

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var satt i ny NNN type. Ikke så rart egentlig, men bra for meg. Knot at seienummeret måtte stå på baksida slik at enheten nåtte skrus ut for å sjekke. Nuvel...

 

Da blir det vel at jeg får tak i en Nanocom. Det er vel det som er  det foretrukne verktøyet blant de fleste? Hvor skaffes denne rimeligst?

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...