Tobba Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Har plukket litt i motoren for å bytte glødeplugger og ser at innsuget er omtrent fyllt med olje gugge fra egr systemet, men ser for meg ut som om innsug og toppdeksel er samme plastbiten? Er det mye styr å få det demontert for å gjøre rent og er det vits? Sitter mye gørr rundt nedløpene til luftkanalene og vil jo tro det struper lufta litt, selv om det er turbo.. må dysene ut for å få av innsuget og må man ha spesialverktøy for det og må man ha nye tetninger etterpå? Ligger også en vakuumklokke på hver topp som ser ut som det styrer noen slags klaffe ventiler i innsuget, men disse er ikke koblet til og ikke kan jeg se noen nærliggende vakuumslange heller, hva er forklaringa her? Vakuumklokke venstre topp, rett under der ac slangen går over fra metsll til gummi, tildvsrende på høyre topp, ingen er tilkoblet.. Tjukt med gørr inni manifoiler 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Fikk ut både deksler og dyser, mye knot og slanger og rør i veien, men fikk dem ut tilslutt! Var myyye gørr i alle innsugskanalene, noen var omtrent halvert i diameter av sot langt ned i toppen, fikk skrapet det løst, støvsugd godt og vasket så langt ned jeg fikk fingrene hvertfall montering gjenstår nå, nye pakninger og dyseringer ligger klar! Blir spennende og se om jeg får racerbil etterpå men misjonen med disse ventilene og vakuumklokka som ikke er tilkoblet ser jeg ikke helt.. er to løp for innsug pr sylinder i toppen og det ene hullet ligger disse spjeldene foran, står konstant åpne hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.