freelange Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Nå er jeg ingen mekaniker, men trodde jeg kunne ta av et hjul. Det viser seg å være litt mer komplisert enn man skulle tro. Hva er greia med hjulmutrene på D3 06 modell? Og der ordna det seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Flott . 22mm pipe på ordner det seg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Bruk sekskant pipe, hvis ikke blir de ødelagt. De har også en tendens til å ruste innenfor "kappa" slik at 22mm kan være litt trasig å få på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Funker sikkert fint når det er nytt. Jeg ble lei av de. Kjøpte solide muttere, uten rustfri hette. Har plasthetter på istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 La mine i oljebad da eg byttet til nye . Holder sålangt seg godt på 5 året Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Rett størrelse er 7/8". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discoverer™ Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 3 timer siden, lafterolf skrev: Rett størrelse er 7/8". Dette stemmer ikke. Riktig pipestørrelse på Discovery 3 er 22mm 7/8" Kan kanskje være lettere å få innpå, for den er 22,23mm. Men dette er bare å gjøre seg selv e bjørnetjeneste. Den rustfrie kappen på utsiden blir baket istykker med eskalerende rustproblem på innsiden. Bruk riktig verktøy, 22mm pipe, og IKKE slagtrekker for å løsne eller tighte mutrene. Da varer mutrene meget lenge. Til trådstarter: Prøv å bank på en 7/8" pipe for å få løsnet de, men ha nye å sette på igjen, og bruk deretter 22mm sekskantpipe. Behandle de deretter pent, så har du de lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Wringtons - I say no more. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Er det egentlig heldig med muttere i rustfritt? Hva ruster/korroderer istedet? Felgene eller studsene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 48 minutter siden, Hanslr skrev: Er det egentlig heldig med muttere i rustfritt? Hva ruster/korroderer istedet? Felgene eller studsene? Jeg vet ikke hva foruten prisen som skulle være nedsiden, men konstaterer at etter tre år med Wringtons hjulmuttere så er hjulskift enklere pga presis match mellom mutter og hjulpipa, og felgene fremstår like freshe og fine som nye, uten antydning til korrosjon. Jeg kan heller ikke si at boltene synes å lide av kontakten med rustfritt materiale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Regner med at prisen er stiv ja. Mulig det går bra, har bare blitt advart mot blanding i andre sammenhenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.