Gå til innhold

Ta av bakhjul D3?


freelange

Anbefalte innlegg

Flott . 

22mm pipe på ordner det seg .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mine i oljebad da eg byttet til nye .

Holder sålangt seg godt på 5 året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

Rett størrelse er 7/8". 

 

Dette stemmer ikke.

Riktig pipestørrelse på Discovery 3 er 22mm

7/8" Kan kanskje være lettere å få innpå, for den er 22,23mm. Men dette er bare å gjøre seg selv e bjørnetjeneste. 

Den rustfrie kappen på utsiden blir baket istykker med eskalerende rustproblem på innsiden.

Bruk riktig verktøy, 22mm pipe, og IKKE slagtrekker for å løsne eller tighte mutrene.

Da varer mutrene meget lenge.

 

Til trådstarter: 

Prøv å bank på en 7/8" pipe for å få løsnet de, men ha nye å sette på igjen, og bruk deretter 22mm sekskantpipe.

Behandle de deretter pent, så har du de lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hanslr skrev:

Er det egentlig heldig med muttere i rustfritt? Hva ruster/korroderer istedet? Felgene eller studsene?

 

Jeg vet ikke hva foruten prisen som skulle være nedsiden, men konstaterer at etter tre år med Wringtons hjulmuttere så er hjulskift enklere pga presis match mellom mutter og hjulpipa, og felgene fremstår like freshe og fine som nye, uten antydning til korrosjon.  Jeg kan heller ikke si at boltene synes å lide av kontakten med rustfritt materiale. cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...