Gå til innhold

Altox GSM styring til Webasto


ottahol

Anbefalte innlegg

Da har jeg pensjonert den gamle styringen som virket/virket ikke. Kjøpte Altox Wbus 5 GSM modul fra LR Butikken.no.

Tok ikke lang tid og montere den. Hadde litt problem med å få den i gang grunnet ti tommeltotter, men Martin hos LR Butikken geleidet meg på rett vei.

Takker for god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 18.46, ottahol skrev:

Da har jeg pensjonert den gamle styringen som virket/virket ikke. Kjøpte Altox Wbus 5 GSM modul fra LR Butikken.no.

Tok ikke lang tid og montere den. Hadde litt problem med å få den i gang grunnet ti tommeltotter, men Martin hos LR Butikken geleidet meg på rett vei.

Takker for god service.

Var det appen som var problemet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel meg som var problemet. La ikke riktige data i appen. Var enklere enn jeg trodde. Når riktige parametere var lagt inn i appen så fungerte det på internett.

Kan styre den fra mobil eller fra pc. Man kan også lese av og slette feilmeldinger  på webastoen. Det er jo kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ottahol skrev:

Det var vel meg som var problemet. La ikke riktige data i appen. Var enklere enn jeg trodde. Når riktige parametere var lagt inn i appen så fungerte det på internett.

Kan styre den fra mobil eller fra pc. Man kan også lese av og slette feilmeldinger  på webastoen. Det er jo kjekt.

Hadde samme problemer når jeg monterte min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gorbys skrev:

Fått brukt den litt no? Fornøyd med appen? Har den mulighet for å sette opp en timeplan for eksempel man-fre kl 6?

Bruker du bare et kontantkort til sim? 

Har kontantkort fra Telenor. Kalender med timeplan finnes. Appen funker bra. Får også info om hvor varmt vannet er i varmeren, samt spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den styrt med sms . Eller har den nett tilgang via sim kortet? 

Da må man vel ha data pakke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, oggioffshore skrev:

Blir den styrt med sms . Eller har den nett tilgang via sim kortet? 

Da må man vel ha data pakke 

Man kan velge mellom telefon, sms, eller internett. Er data på telenor kontantkort.

Det er to modeller en uten gsm og en med. Med koster 300 mer og er verdt pengene hvis man ønsker å kunne se hvor bilen er. 

feks. hvis den blir noen stjeler den. Den som er uten viser også hvor bilen er, men den har slingringsmånn på 3000 meter. 

 

Endret av ottahol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantkort brukte jeg før men det ble litt tungvint. Glemte å lade opp og hvis det går for lang tid fra sist brukt ble kontantkortet slettet. Gikk over til M2M kort fra Telia siden har alt fungert Slipper å tenke på om det er  mer igjen på kortet selv om det bare er å lade fra telefon så er det et medium mindre å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Må man ha can box i tillegg til altox for å starte kupé vifte? 

Eller er det kommet ny utgave som gjør dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 14.2.2019 den 21.56, ottahol skrev:

Har kontantkort fra Telenor. Kalender med timeplan finnes. Appen funker bra. Får også info om hvor varmt vannet er i varmeren, samt spenning.

 

Har montert samme modul, men sliter med at den stopper grunnet lav batterispenning. Nytt batteri som ligger på 14.4-14.6 v under kjøring og ca 12.5-12.6 v når den står parkert. Batteriet er kodet med diagnoseutstyr mot bilen. Webasto'n starter normalt, men stopper som regel etter 4-5 minutter. Får feilkode 84 i diagnostikken i appen "Lav batterispenning" Ligger da som regel på 12.1-12,2 v etter den har stoppa. Noen som har en formening om løsning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...