DiscoveryFinder Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hei er det noen her inne som har bygga p38 fra automat til manuell ? Jeg vet at p38 kom originalt med r380. Men fra det jeg har skjønt så kan man ikke hente en kasse fra en d1 og montere den på p38, det måtte være originalt r380 kasse fra p38 ? Spørsmålet mitt er om det er sant ? Eller om det er fortsatt mulig og gjøre det med bare r380 kassa fra d1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Alt er mulig, men den passer ikke rett på. Selv en R380 fra defender vil ikke passe en D1. Og D2 har igjen sin egen R380. Forskjellig lengde på hovedaksling gjør at kåpa ikke kan flyttes over heller, og p38 har i tillegg egen fordelingskasse. Men det finnes p38 med manuell girkasse, tror det står en i Tr.heim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiscoveryFinder Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Men det hadde vært mye lettere jobb om man hadde p38 dele bil med manuell kasse originalt enn og ta den ut av d1 ? Er ganske ny i LR verden bare så det er klart hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 21 minutter siden, lafterolf skrev: Alt er mulig, men den passer ikke rett på. Selv en R380 fra defender vil ikke passe en D1. Og D2 har igjen sin egen R380. Forskjellig lengde på hovedaksling gjør at kåpa ikke kan flyttes over heller, og p38 har i tillegg egen fordelingskasse. Men det finnes p38 med manuell girkasse, tror det står en i Tr.heim. Overrasket over dine kunnskaper Herr Dretvik eller..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Jeg har målt og sammenlignet fordi jeg har omtrent alle R380 som er levert LR liggende i garasjen. Den eneste jeg mangler er fra p38, men siden den har annerledes transfer samt motor, tok jeg sjangsen på at den tvilsomt er lik de andre R380. Tviler på at clutchkåpen fra feks 300tdi, td5 eller v8 vil passe BMW rekkesekser. Endret 7. februar 2019 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 2 timer siden, lafterolf skrev: Jeg har målt og sammenlignet fordi jeg har omtrent alle R380 som er levert LR liggende i garasjen. Den eneste jeg mangler er fra p38, men siden den har annerledes transfer samt motor, tok jeg sjangsen på at den tvilsomt er lik de andre R380. Tviler på at clutchkåpen fra feks 300tdi, td5 eller v8 vil passe BMW rekkesekser. Om su ønsker å ha en slik i samlingen så kan det fort la seg ordne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Har ingen ønsker om å utvide samlingen. Mengden har oppstått som en blanding av nøttelager, akutt behov og feilkjøp. Akutt behov ble avløst av kronisk latskap og et snev av antiryddevirus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 51 minutter siden, lafterolf skrev: Har ingen ønsker om å utvide samlingen. Mengden har oppstått som en blanding av nøttelager, akutt behov og feilkjøp. Akutt behov ble avløst av kronisk latskap og et snev av antiryddevirus. Vel....to sjeler har sannsynlig samme sykdom. Da tenker jeg spesielt på behov blandet med latskap og for meg en smule glemsomhet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Om du absolutt ønsker manuell kasse i din RRp38 anbefaler jeg at du skaffer deg en brukt manuell kasse fra en RRp38 donor bil, eller kjøper den korrekte kassen for ditt behov fra en leverandør i Uk for eks. - Antar du vil finne nok utfordringer med ditt RRp38 eierskap utenom det å prøve å konvertere en girkasse som egentlig ikke passer ( bare mitt lille tips ) Legg ut ett ønske i salgs/kjøp trådene på forumet her som en god start.. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Har en manuell kasse til p38 liggende her, skal visstnok være så å si ny clutch i den også, men det kan jeg ikke bekrefte da den står fortsatt på motor send pm hvis det er av interesse Men jeg hadde ikke gjort den ombygningen, en ting at det må fysisk passe, du må ha inn en ekstra pedal, mellomakslingene bør nok byttes men må sikkert ikke da forskjellen i lengden er minimal, men du må også få resten av elektronikken til å innse at den ikke har en automatkasse å prate med lengre, men for all del, har du lyst har du lov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christianvig Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 18 timer siden, Tobba skrev: Har en manuell kasse til p38 liggende her, skal visstnok være så å si ny clutch i den også, men det kan jeg ikke bekrefte da den står fortsatt på motor send pm hvis det er av interesse Men jeg hadde ikke gjort den ombygningen, en ting at det må fysisk passe, du må ha inn en ekstra pedal, mellomakslingene bør nok byttes men må sikkert ikke da forskjellen i lengden er minimal, men du må også få resten av elektronikken til å innse at den ikke har en automatkasse å prate med lengre, men for all del, har du lyst har du lov Usikker på om elektronikken er så vanskelig. Det er vel en enkel innstilling i BECM hvor man kan velge "A" eller "M"... Tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobba Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Ja, mulig det er så enkelt, så for meg at motor ecu må byttes, men jeg aner ikke, står hvertfall kasse her hvis noen vil prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christianvig Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 ECU går vel kun på motor? Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Guttormsen Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Det er litt forskjellig ECU til automat og manuell. På tidligere pre MY99 er det litt lettere da motoren ikke snaklker like mye med girkassa, men anbefaker uansett og bytte ecu til manuell. Det krever forøvrig bytte av hele ledningsmatta på motoren da ECU kontakten er litt forskjellig. Mulig det går og bare file om keying av kontakten i støpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.