Gå til innhold

Eksosanlegg til 109 med V8 - Trenger tips


joran

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips når det gjelder eksosanlegg til en xmil 109 med V8,  vil et anlegg til en stage one passe? Er det noen som har laget eget eller har noen gode løsninger så post gjerne bilder.

Tror jeg vil ha røret ut bak, usikker på om sidepips blir godkjent hos BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpass OneTen anlegg. Tror det skal gå greit.

Jeg brukte komplett rustfritt anlegg fra 110 på Seriehybriden "Sagmon", når jeg bygde den. Nå hadde den spesial laget ramme da, kjøpt ferdig, serieramme for v8, servostyring og spiralfjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan kanskje være noe?  litt uklart om det er full lengde 

https://www.steveparkers.com/product/35v8swbexh-conversion-exhaust-system-rangerover-35v8-in-series3-swb/

 

Kan hende det er billigere å få noe fabrikkert her hjemme eller at man sette sammen noe fra andre biler.

Endret av joran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vedskjulet er anlegget hjemmelaget. En litt (for) komplisert sveist konstruksjon ned fra motoren på hver side, men derfra er det bare rør fra Biltema og en potte på hver side. Rørene ut på rett foran hvert bakhjul. I en Exmil har du heller ikke noen vinduer som kan åpnes bak fører, så da kan du stoppe der. Sidetanken på høyresiden kan, som Gaute er inne på, gi deg noen utfordringer på den siden. Det er enkelt hos meg som bare har tank akterut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...